"חזקת החפות – לא רק מס שפתיים"


עו"ד עוזסיני-ארניה עוסקת בתחום המשפט הפלילי, צווארון כחול וצווארון לבן וכן בתחום המשפט המנהלי והציבורי. היא דוברת לא פחות מחמש שפות על בוריין ומכהנת כיו"ר ועדת חקיקה (פלילי) בלשכת עוה"ד. ברשימת הלקוחות אשר ייצגה לאורך השנים, מצאנו לא מעט אנשי ציבור ובעלי תפקידים ציבוריים ופוליטיים, כגון: ראשי ערים, ראשי מועצות מקומיות, ראשי מערכות וכן ייצוג בעניינים פנים מפלגתיים בבית הדין של תנועת הליכוד, בה היא חברה ופעילה בשנים האחרונות. 



בעת האחרונה תמכה בלהט בראש הממשלה בנימין נתניהו ובבני משפחתו בתקשורת והדגישה את החשיבות המכרעת שבשמירה על עקרון חזקת החפות בעניינם, כמו בעניינו של כל אדם אותו ייצגה במהלך השנים; "חזקת החפות היא ערך עליון שחייבים לשמרו כאבן יסוד בחברה דמוקרטית והיא חלה על כל אדם ואדם. חשיבותה בהבטחה כי כל אדם נחשב זכאי עד שלא הוכחה אשמתו מעל לכל ספק סביר, תוך קיומו של הליך הוגן" אומרת עו"ד ארניה. "זהו העיקרון הראשון שמלמדים כל סטודנט למשפטים בשנה הראשונה בפקולטה. משום מה, אנו כחברה, נוטים לשכוח אותו לא פעם, תוך חריצת דין מוקדמת ופגיעה בזכויות יסוד. חייבים לרענן את האבק מעל חזקה זו, תוך צמצום הפער בין מה שכתוב עלי ספר לבין יישומו במציאות היומיומית".



"בכל תיק, קטן כגדול – הלקוח שם מבטחו בידי והמלחמה עבורו היא בכל הכח"


 כחלק מרשימת הלקוחות שייצגה ניתן להזכיר את שחרורו של שי סימון בהליך השחרור המוקדם, את עופר מקסימוב, את הצטרפותה לצוות ההגנה של הנשיא לשעבר משה קצב, ליוויו של אחד המעורבים בפרשת חה"כ דוד ביטן, ייעוץ במהלך חקירה לניצב מנשה ארביב ועוד. לאחרונה ייצגה, כחלק מצוות ההגנה מטעם הסנגוריה הציבורית, בתיק הריגה שהסתיים בזיכוי מרצח, בבית המשפט העליון. "לקוח בשעת צרה הינו תמיד במקום הראשון בסדרי העדיפויות. זו שליחות רבת שנים. עזרה ללקוח נזקק, באמצעות כלים משפטיים, חמלה וניסיון שרכשתי לאורך השנים. אני מגויסת ברגעים הקשים כל כולי לטובת הלקוח וחשוב להפוך כל אבן בדרך, כולל זו התקשורתית, לחיזוק חזקת החפות ולהביא לשחרור או זיכוי הלקוח".



עו"ד עוזסיני-ארניה מוסיפה: "במסגרת עבודתי כסנגורית אני נתקלת במקרים מאד קשים ולא פשוטים לייצוג. תמיד ראיתי מולי אדם במצוקה, וגם אם שגה, אני בודקת אפשרויות שיקומו. האירוניה טמונה בכך שדווקא במסגרת עבודתי כסנגורית פלילית , קל לי לגלות חמלה ואמפתיה כי אני ניצבת מול אדם שנלחם על חפותו או שנשפט על מעשיו ונענש. ואז אתה מבין שלא הכל בחיים הוא שחור ולבן. שיש הרבה אפור וגם קשת של גוונים צבעוניים, של נקודות אור ושל תיקון ולמידה. שהרי כל התמודדות עם קושי היא שיעור ולמידה. לעומת זאת, דווקא בפוליטיקה, אין לחמלה ולאמפתיה זכות קיום. הכל אינטרסים, ודווקא שם, לא פעם, הערכים הבסיסיים ביותר הללו נעלמים"



"בין גוף לנפש"


על אף הלו"ז הצפוף בין ייצוג לקוחותיה, פעילותה בתנועת הליכוד והאקדמיה, מקפידה עו"ד עוזסיני-ארניה על פעילות ספורטיבית בקביעות, בכל שעה שלא תהא, הכוללת ריצה תחרותית, אימוני כח וביקראם יוגה. לדבריה "גוף בריא ופעיל משמעו נפש בריאה, כשהאחד מזין את השני". לדבריה, "כמו בספורט, כך גם בחיים, תמיד יש מה לתקן ולשפר. המטרה לנסות לשפר ולהשתפר כי החיים עצמם הם מירוץ אחד גדול. אין דבר כזה מושלם, אבל צריך לשאוף ללמוד מכל פסיעה בדרך, להתחזק ולהמשיך במסלול הריצה – החיים. העיקר הוא בהשתתפות בדרך ובמסע, לא בניצחון. לקח לי לא מעט שנים ללמוד זאת".



עו"ד עוזסיני-ארניה פעילה בתנועת הליכוד כשהנאמנות לתנועה ולערכיה היא מבחינתה ערך עליון. היא רואה את המשך דרכה בשילוב החשוב שבין משפט ואקדמיה לעשייה ציבורית ופוליטית.



לבסוף, היא גם מציינת את החוסן הנפשי הדרוש בכדי לשרוד בתחום המשפט הפלילי, הציבורי והפוליטי ומצטטת מתוך דבריו של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין ז"ל : "עיקרה של חירות הוא חירות מפחד כי הפחד הוא שליט לא פחות איום מכפי שהוא נסתר".



פרטי התקשרות:
בניין בסר 4, בני ברק
[email protected]