ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) למנות את חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) לתפקיד שר המשפטים, זאת לאחר פיטוריה של איילת שקד. אוחנה, שהינו הומו מוצהר, יהיה חבר קהילת הלהט"ב הראשון שיכהן כשר. בליכוד אמרו לאחר ההחלטה:  "מינוי ח״כ אוחנה למשפטים - הלכה ״מדינת ההלכה״. עוד ציינו כי בקרוב ימונו שרים מאיחוד מפלגות הימין. 

גורם באיחוד מפלגות הימין מסר בתגובה לדברי הליכוד כי "נתניהו מוזמן להציג את ההסכמים שחתם עם המפלגות הדתיות והחרדיות. הניסיון של נתניהו לרכוב על הגב של סמוטריץ' תוך הוצאת דבריו מהקשרם באופן נבזי על ידי התקשורת הוא צעד מכוער. נפיק לקחים". גם בישראל ביתנו הגיבו להודעת הליכוד ואמרו כי "מדינת ההלכה הלכה לרגע ותחזור אחרי הבחירות".

אוחנה כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי זו זכות לשרת את המדינה בתפקיד. ״כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (מה בא קודם? הכל בא יחד), כמי שבעברו אלפי שעות בית משפט החל מהתמחותי בפרקליטות ועבור דרך תפקידי כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לראש הממשלה על האמון העצום שבמינוי, ותודה למברכים, החברים והתומכים היקרים. ריגשתם אותי כולכם", כתב אוחנה. 
מלשכת רה"מ נמסר: "חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט. הוא בעל תואר ראשון במשפטים, שהתמחה בפרקליטות מחוז מרכז. במשך כעשור עבד ח״כ אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. בכנסת הוביל שורה של חוקים וביניהם חוק יסוד הלאום".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שראה עצמו כמועמד לתפקיד, איחל הצלחה לאוחנה, אך גם מתח ביקורת על יחסו של ראש הממשלה לציונות הדתית. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים", אמר סמוטריץ'.



שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ציינה: "אני מאחלת לאמיר אוחנה הצלחה רבה בתפקיד שר המשפטים. זה משרד חשוב ומאתגר עם עובדים מוכשרים ביותר. אני לרשותו לכל עזרה ושאלה".



שרת התרבות והספורט מירי רגב, בירכה על המינוי ואמרה: "מברכת את חה"כ אמיר אוחנה עם מינויו לתפקיד שר המשפטים. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, חבר קהילת הלהט"ב יהיה חבר בכיר בממשלת ישראל. באמת שהגיע הזמן".

ח״כ סתיו שפיר ציינה: מינוי היסטורי של חבר קהילת להט"ב מוצהר לשר בממשלת ישראל, ועוד בשבוע הגאווה, אמור להיות מאורע משמח ומרגש. אבל מינוי של שר משפטים צייתן ומתקרנף על ידי מי שיוגשו נגדו כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים - זה אירוע עצוב מאוד".