יוטיוב הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי היא תסיר סרטונים המכחישים אסונות כמו השואה, ותפסיק לשתף פעולה עם ערוצים שעוברים על חוקיה. כמו כן, הודיעה יוטיוב גם כי תסיר תכנים הכוללים שנאה, שקרים בוטים וגזענות, כמו האידאולוגיה הנאצית או העליונות הלבנה. 

המהלך, שיהיה מיושם בכל הפלטפורמות של יוטיוב, מגיע בעקבות הביקורת שספגה החברה על התכנים המופצים דרכה ללא כל סינון. יוטיוב הודיעה כי המדיניות החדשה תחל לפעול באופן מיידי, ופרסמה כי הקומיקאי סטיבן קראודר, שמפיץ תכנים הומופובים באופן קבוע, לא יוכל לפרסם דרכה או לקבל כסף מפרסומות. 
קראודר מצידו, השיב בטוויטר כי המדיניות "תפגע ביוצרים רבים". לדבריו, "היכולת של אדם להתפרנס באינטרנט, ובמיוחד ביוטיוב, עומדת להשתנות באופן דרסטי".


 
יוטיוב לא הסבירה מדוע שינתה את עמדתה לאחר כל כך הרבה סערות, אולם אמרה כי התייעצה עם עשרות מומחים בנושאים של קיצוניות וזכויות האזרח. עד כה, הנימוק להשארת התכנים באוויר היה חופש הביטוי, אולם הביקורת נגדה טענה כי היות וקונספירציות ותנועות שנאה מתפשטות ברשת במהירות ועלולות להקצין את עמדתם של הצופים, יש לפעול ליצירת גבולות מקוונים ברורים. 
ג'ונתן גרינבלאט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה החוקר את האנטישמיות והפצתה, אמר כי הוא הפנה את תשומת הלב של יוטיוב לצורך בשינויים. "אמנם מדובר בצעד חשובה קדימה, אך המהלך אינו מספיק", טען. "הוא חייב להיות מלווה בשינויים נוספים במדיניות של יוטיוב ואתרים נוספים על מנת להתמודד עם נגע השנאה והקיצוניות באינטרנט".