המעורבות הרוסית בבחירות: ועדת המודיעין של הסנאט תבדוק האם נעשה שימוש בחברות ריגול פרטיות מישראל על מנת להתערב בבחירות 2016 בארצות הברית, כך דווח הבוקר (חמישי) ב-Politico. 

לפי הדיווח, ב-5 באפריל, שבועיים בלבד לאחר שהיועץ המיוחד, רוברט מולר, הגיש את הדוח הסופי העוסק בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב, שלחה ועדת המודיעין של הסנאט מכתב ליועץ ביטחוני בריטי בשם וולטר סוריאנו, בו התבקש האחרון לשתף את החוקרים במידע שקשור לחקירה.

 בתוך כך, הוועדה גם ביקשה לבדוק את התקשורת שקיים סוריאנו עם שלוש חברות ישראליות - Psy Group, Wikistrat ו- Black Cube. המכתב המדובר, שנחשף על ידי פוליטיקו, מגלה כי חוקרי הסנאט מתעניינים בתפקיד שמילאו החברות מישראל, אם בכלל, בפרשה. 
טראמפ וקלינטון במהלך קמפיין הבחירות. צילום: רויטרס
טראמפ וקלינטון במהלך קמפיין הבחירות. צילום: רויטרס

כזכור, סוריאנו, המתגורר בלונדון, הגיש תביעה נגד אתר "העין השביעית" בעקבות מה שהגדיר "סיקור מוטה" נגדו שפגע בשמו הטוב. זאת, על הרקע הפרסומים לפיהם הוא היה מעורב, לכאורה, בפרשת ההאזנות, שעליה דיבר מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשייך בראיון ב"עובדה", בו טען כי נתניהו שלח חוקרים לעקוב אחרי חוקרי המשטרה שעסקו בפרשיותיו.

לא ברור כעת מדוע ועדת הסנאט סבורה כי לסוריאנו יש קשר לחברות הפרטיות הישראליות, בהן PSY GROUP, שבה נעזר, על פי דיווחים בארה"ב, סגן יו"ר הקמפיין של טראמפ במהלך בחירות 2016, ריק גייטס, על מנת לבצע מניפולציות ברשתות החברתיות כדי לסייע לטראמפ לנצח את הילרי קלינטון.

עורך דינו של סוריאנו, עורך הדין אילן בומבך מסר בתגובה. "גם בידיעה עצמה ב'פוליטיקו' נכתב כי הזימון הוא וולונטרי, כדי לסייע ולא להיחקר. כמובן שמר סוריאנו ישמח לסייע לסנאט האמריקאי. פרסום זה באתר 'פוליטיקו' מחזק את טענותיו בתביעת לשון לגבי הפרסום של רביב דרוקר". 
 
הוא הוסיף כי "בידיעה ב'פוליטיקו' נכתב גם כי 'הוא הואשם בעיתונות הישראלית בריגול אחרי שוטרים שהיו מעורבים בחקירת השחיתות של ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו - טענה שהוא הכחיש בתוקף'. זהו שקר: הוא מעולם לא הואשם בכך".