הזמני יהפוך לקבוע?יריב לוין טעה שלא קיבל את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות למ"מ שר המשפטים, כך טוען הבוקר (חמישי) חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) בראיון בגלי צה"ל. לדברי ביטן, בהחלט ייתכן שאמיר אוחנה יישאר בתפקידו גם לאחר הבחירות. "זה פיקדון, אבל אצלנו הזמני תמיד הופך לקבוע וקשה לבטל מינוי שכבר קיים, תראו את ישראל כ"ץ ותיק החוץ", הסביר יו"ר הקואליציה לשעבר. "אם אוחנה יוכיח את עצמו אין סיבה לשנות את זה אחרי הבחירות". 



ביטן התייחס לטענות שאוחנה קיבל את המינוי כי הרבה להופיע בתקשורת ולהגן על ראש הממשלה, ואמר כי זה לא נכון. "הרבה מאוד אנשים מופיעים בשבילו. כמו מיקי זוהר והוא לא מונה. זה מינוי ראוי ויש מחשבה מאחוריו המינוי. הוא גם השר הגאה הראשון וזה גם חשוב".



ח"כ ביטן התייחס לנעשה באיחוד מפלגות הימין ותקף את ח"כ בצלאל סמוטריץ' שמתח ביקורת על כך שתיק המשפטים הלך לאוחנה ולא אליו. "סמוטריץ מדבר שטויות", אמר ביטן. "כל מפלגה מקבלת מה שמגיע לה, הוא החליט שמגיע לו תיק המשפטים, אבל הוא מגזים בדרישות".



לדברי ביטן, יו"ר האיחוד הלאומי לא מבין שהוא לא ראש איחוד מפלגות הימין, הבית היהודי יותר גודל ממנו. "הוא פוליטיקאי משופשף והצליח להוציא הבטחה מפרץ שהוא יבחר ראשון את התיק. אין סיכוי שפרץ ייתן לו את זה. הם יכולים להתפצל אחרי הבחירות". ביטן הוסיף: "סמוטריץ' הוא הכי בעייתי. כשהייתי יו"ר הקואליציה הוא עשה מה שהוא רוצה. אי אפשר להתנהל ככה, אתה צריך לעבוד בשיתוף פעולה. הייתי אומר לסמוטריץ' להרגיע. תיק המשפטים לא הגיע לך ולא לקחו לך משהו ששהו לך".



אם סמוטריץ' יגיד 'אני מבעיר את הבית'?
"היכולת להקים ממשלה תיפגע. גם לאיחוד הימין וגם לליכוד אין אלטרנטיבה, אבל זה לא אומר שהם יקבלו כל תיק שהם רוצים. הם פחות מנדטים ממה שהם היו קודם אז אין סיבה שהן יקבלו את אותם תיקים. הם יקבלו את מה שמגיע להם אבל הם צריכים לכבד את התוצאות".  



ביטן, שלא הסתיר את רצונו לראות את איילת שקד משוריינת בליכוד, שלל את הדיווחים על וטו של שרה נתניהו על צירופה של שרת המשפטים לשעבר: "מה שנתנהיו עושה זה דברים שחשובים מבחינת הליכוד. תנו לו קרדיט שהוא יודע מה הוא עושה". על שקד אמר: "היא צעירה ונכונו לה דברים חשובים לא פחות. הליכוד יסתדר. אני תמיד מדבר איתה".