מור שעל, מי שכונתה בימים האחרונים ברשת "רובין הוד של הקורקינטים", הסבירה היום (חמישי) בתכנית של הרמן ושלמור ב-103FM מדוע תיעדה את עצמה מזהירה רוכבי קורקינטים מנסיעה על המדרכה, במטרה למנוע משוטרים לחלק להם דוחות. 



"הרעיון הגיע באותו רגע, לא חשבתי עליו לפני. אני חושבת שהוא פשוט התבשל בי לפני כמה חודשים כשאני קיבלתי דוח, ובאותו רגע שקיבלתי את הדוח אמרתי לעצמי 'חבל שלא תיעדת והתעמת איתו'. את הדוח קיבלתי מכיוון שעליתי על המדרכה. נסעתי ברחוב העליה בכביש, ובאיזשהו שלב פחדתי על החיים שלי. עליתי על המדרכה, חיכה לי שוטר, תפס אותי, הוריד אותי מהקורקינט, אמר לי 'דוח, 250 שקלים'. זה היה כל כך מהיר שכשנסעתי משם אמרתי 'חבל שלא עשיתי שום דבר בנושא הזה'".


אבל מה היית יכולה לעשות?
"הייתי יכולה להגיד לו 'שמע, אני פוחדת. הסיבה היחידה שעליתי עכשיו על המדרכה זה כי ממש פחדתי. מצד ימין שלי היה אוטובוס, מצד שמאל משאית, והייתי תקועה ביניהם לא הייתה לי דרך לברוח חוץ מלנסוע מהר ולעלות על המדרכה'.

בהתייחס לתגובות שקיבלה בעקבות העלאת הסרטון, אמרה שעל: "הרבה היו בעד והרבה מאוד נגד. אני חושבת שזה גם מה שהפך אותו לכזה ויראלי - אי ההסכמה הזאת בין הצדדים, וזה מעולה. זה הביא את זה לדיון ציבורי ואני מאוד מאוד מקווה שעכשיו באמת יקרה עם זה משהו, משהו רציני".
 
מה בעצם הטיעונים של נגד?
"זה לא באמת נגד כי זה בסופו של דבר הולכי רגל שאומרים 'שמעו, אנחנו הולכי רגל וזה מפחיד שנוסעים אופניים חשמליים וקורקינטים'... והם צודקים. גם אני הולכת רגל ואני יודעת מה זה כשרוכב משתולל על המדרכה. זה באמת מפחיד, הם לא אמורים לעשות את זה. קורקינטים ואופניים חשמליים לא אמורים לנסוע על המדרכה, אבל הם גם לא אמורים לנסוע על הכביש עם חשש לחייהם. יש פה איזושהי בעייתיות שחייבים לפתור ומהר. יש יותר ויותר אנשים שבוחרים את האופציה ליסוע באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי, ואם לא יימצא לזה פיתרון...".

לדבריה, "קורה פה משהו שאני יכולה להביא לסדר היום, וזה מה שרציתי. אני באמת רציתי שיגיע הרגע שציבור שלם יקום ויגיד 'חברה, יש פה בעיה. שימו את הקסדות רגע בצד', זו עבודה של השוטרים ואני מכבדת אותם".

אבל אי אפשר לשים את הקסדות בצד. זו כל המהות. 
"לא הבנת אותי. יש את עניין בטיחות הרוכב ואת זה חד משמעית השוטרים צריכים לאכוף בכל צורה אפשרית".

ואת מנעת מהם לאכוף.
"אני מנעתי מהם לשעה של משמרת כדי לצלם וידאו בכוונה תחילה. יש הבדל. זה לא שאני עומדת שם על בסיס יומי ומונעת את עבודתם. ממש לא".
 
איזה מסר ניסית להעביר?
"שיש פה בעייתיות שחייבים לדבר עליה ולמצוא לה פיתרון. הבעייתיות שאני מדברת עליה היא מעבר לבטיחות הרוכב כלפי עצמו, היא בטיחות הרוכב שאותה מפקירים - כי מפקירים אותנו בסופו של דבר. הרי מה האופציות שנותנים לך? סע על הכביש עם קסדה. אם אני כרוכבת קורקינט נוסעת עם קסדה, גם אם אני עכשיו מוגנת בחליפת שיריון של ימי הביניים ואוטובוס נכנס בי, כולם יכולים להגיד לי שלום".