בתי האופנה הנחשבים בפריז, בניו יורק ובמילאנו כדולצ'ה וגבאנה, ורסאצ'ה, דיסקוורד, גוצ'י, ג'ורג'יו ארמני וראלף לורן, חושפים בתצוגות האופנה בכל עונה קולקציות מרהיבות וטרנדים לוהטים. רבים מהם גילו את הפוטנציאל הגלום במתיחת המותג, וכדי לאפשר לחובבי המותגים, העיצוב והאופנה ליהנות עוד קצת מניחוח היוקרה וההוט קוטור שמדיף שמם, הם מקימים מסעדות יוקרתיות, ברים מעוצבים ובתי מלון מפוארים, הנושאים את שמם ברחבי העולם. רובם המכריע של מקומות הבילוי ובתי המלון ממוקמים, איך לא, בבירות האופנה מילאנו ופריז, אך גם באוסטרליה, בג'מייקה, בטוקיו ובמוסקבה תוכלו ליהנות מבילוי אופנתי. בית המלון Palazzo Versace באוסטרליה כולל 205 חדרים ושלוש מסעדות גורמה. כיאה למלון הנושא את שמו של בית האופנה האיטלקי, הקפידו לקשטו בשלל מוטיבים מבית היוצר של ורסאצ'ה - בדים יוקרתיים, רהיטים מעוצבים, כריות שעליהן מוטבע הלוגו ואבנים משיש בגימור יהלום. העיצוב בצבעי לבן, זהב ושמנת, כולל מוזאיקה שנעשתה בעבודת יד בהשראת התקופות היוונית והרומית. במלון יש ספא, סלון יופי ומרינה פרטית.



בית המלון Round Hill Hotel בג'מייקה בעיצוב ראלף לורן, צילום: יח"צ.


האחים הקנדים דין ודן קייטן, מעצבי בית האופנה DSQUARED2, הקימו על גג המרפסת בבניין אנל (Enel) ההיסטורי במילאנו את Ceresio 7 – בר־מסעדה שגולת הכותרת שלו היא ללא ספק המרפסת ובה שתי בריכות שחייה ו־360 מעלות של נוף אורבני. התאומים הקנדיים היו מעורבים בפיתוח האדריכלי ובעיצוב הפנים של הבר, המסעדה והבריכה. “על עיצוב המקום עבדנו בשיתוף פעולה עם Dimore Studio”, מסבירים השניים. “את המקום עיצבנו בהתאם לרוח המותג, בעיצוב צעיר, בועט ולא מחייב. הבר כולל שני טרקלינים, בהם חדר עישון, ושולחנות וכיסאות נוחים לצד הבריכה”.




בית המלון Palazzo Versace באוסטרליה, צילום: יח"צ.


צמד המעצבים האיטלקיים דולצ'ה וגבאנה הקימו במילאנו את ה־Bar Martini. במקום הנחשק תמצאו ביסטרו אלגנטי וחצר המעוצבת באופן מינימליסטי בגוני שחור ואפור. אם חשקה נפשכם בבילוי במסעדה הטרנדית או בקוקטייל המבוסס על המרטיני של השניים, תיאלצו להמתין לתורכם ברשימת המתנה ארוכה. המקום מעוצב בסגנון צעיר ואלגנטי, בהתאם לאופיו של בית האופנה, והגוונים השולטים בו הם אדום, שחור וזהב דומיננטיים. בית המלון Round Hill Hotel בג'מייקה כולל 36 חדרים ונחשב למקום הנופש החביב על אושיות סטייל. החלל שימש בעבר הרחוק כמפעל לקוקוס ולאננס. המעצב האמריקאי ראלף לורן היה מעורב בתהליך השיפוץ המסיבי בעלות של יותר מ־7 מיליון דולר. המלון מעוצב כאי טרופי וכולל רהיטי במבוק. החדרים צופים למים התכולים של האוקיינוס, החדרים והווילות המפוארות מעוצבים בעזרתם האדיבה של כלי המיטה והרהיטים של לורן.




מסעדת EMPORIO ARMANI CAFFE בפריז, צילום: יח"צ.


בטוקיו, בפריז ובמילאנו תמצאו מסעדות ובתי קפה של המעצב ג'ורג'יו ארמני. בשדרות סן ז'רמן בפריז תגלו את אמפוריו ארמני קפה, הממוקם ברובע הלטיני ומנוהל בידי השף האיטלקי הנודע מאסימו מורי, דמות בולטת בתחום המסעדנות בעיר האורות. המסעדה, שעיצב ארמני עצמו, כוללת פריטים הנושאים את חתימתו, ומראהו של בית הקפה הוא צעיר ועכשווי, והגוונים השולטים בו הם אדום ושחור דרמטי. המעצב האיטלקי לא מסתפק רק במסעדות ומציע גם בתי מלון. שנה לאחר פתיחת בית המלון היוקרתי שלו בדובאי, השיק מעצב־העל האיטלקי ארמני מלון נוסף במילאנו. לאחריהם הגיעו בתי המלון בטוקיו, בשנגחאי ובלונדון. בית המלון במילאנו כולל 95 חדרים, והוא בנוי כך שצורתו הבסיסית היא האות A, כאות הראשונה בשמו של המעצב. עיצוב הפנים מוקפד - כיאה לערכי המותג. המלון מרוהט אך ורק ברהיטים הנושאים את חתימתו האישית של ארמני. הספא והמסעדה של ארמני משמשים כמסגרת שקופה לבית המלון. במוזיאון גוצ'י בפירנצה שוכנת בקומת הכניסה, במתחם ה־Gucci garden, המסעדה של בית האופנה האיטלקי Gucci osteria. חלל המסעדה הקטנה והאינטימית ניצב במבנה עתיק ומרשים שעוצב בידי אנשי בית האופנה ובשיתוף המנהל האמנותי של גוצ'י. חומרי הגלם שבהם השתמשו הם עץ ומתכת ושילובי בדים. הצבעים השולטים הם גוני הירוק והחום, המעניקים תחושה חמימה. המנות מוגשות בכלים ממותגים, בהם קופסת גוצ'י ורודה ואייקונית.


בית המלון Bulgari hotel בבאלי, צילום: יח"צ.



בית האופנה בולגרי מתהדר בלא פחות משישה בתי מלון ברחבי העולם - בלונדון, בשנגחאי, בבאלי, בדובאי, במוסקבה ובטוקיו. המיוחד בהם הוא אתר הנופש בבאלי, הכולל וילות פרטיות ונוטפות יוקרה. גודלן של הווילות הוא 1,300 מ"ר, והן כוללות שני חדרי שינה, סלון עם בר, חדר אוכל מרווח, קולנוע פרטי, מטבח וחדר טיפולי ספא. לכל וילה בריכה פרטית עם נוף עוצר נשימה. “העיצוב שואב השראה מהטבע, וכולל שימוש נרחב בעץ, בברזל, בבדים מקומיים ובאבן וולקנית, חומרים המתכתבים עם הנוף ועם אוצרות הטבע שבאזור. בבולגרי באלי מככבות עתיקות ויצירות אומנות שנוצרו בידי אומנים מקומיים בשיתוף אדריכלי המותג", אומר האדריכל אנטוניו ליטרו ממשרד האדריכלים Antonio Citterio Patricia Viel and C+S Architects, שעיצבו את אתר הנופש.




בר וביסטרו bar MARTINI של Dolce & gabbana במילאנו, צילום: יח"צ.


כמו על פריטים מהקולקציות, גם על הבילוי בברים, במסעדות ובבתי המלון של בתי האופנה הנחשבים תשלמו לא מעט. ובניגוד לחנויות הדגל של המעצבים הנחשבים, כאן אין מחירי סוף עונה.