חברת USER ACCESSIBILITY מקימה פלטפורמה חדשנית לבדיקה עצמאית של רמת הנגישות בכל אתר ואתר ברשת האינטרנט. התהליך מתבצע ע"י הזנת כתובת האתר וקבלת דוח המדווח על מצב האתר תוך 24 שעות.



על פי חוק, ניתנים 60 ימים לתיקון האתר והפיכתו נגיש הבדיקה מתבצעת בצורה קלה ופשוטה. כל אחד יוכל להיכנס לאתר החברה בכתובת https://www.kamanagish.co.il/ ולמסור תחילה את פרטיו על מנת להיות זכאי לבדיקת נגישות ללא עלות.



תוך 24 שעות ישלח אליו דוח מפורט על מצב הנגישות באתר שלו בו ניתן לראות עד כמה האתר עומד בכל קטגוריה ובדיוק מה השינויים שצריכים להיעשות על פי חוק. אתרים שאינם עומדים בדרישות הנגישות עומדים בפני קנס העומד על עשרות אלפי שקלים במידה והפרו את צו ההנגשה לאחר שניתן ואף חשוף לתביעות משפטיות מצד אנשים עם מוגבלויות או גופים המייצגים אותם ללא הוכחת נזק.



בישראל קיימים מאות אלפי אתרים ומנתוני החברה עולה כי רובם אינם עומדים תקנות החוק, כאשר מעט מאוד מתוכם עומדים בתקנות. טוביה שיינפלד, יזם החברה, התחיל את דרכו בעולם הנגישות באינטרנט בעקבות אחותו המתמודדת עם מוגבלות. הוא הבחין שהשימוש שלה באינטרנט מאפשר לה להתבטא, מקל על חייה והבין עד כמה קריטי הצורך באתרים מונגשים. " נגישות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו כחברה. האינטרנט צריך להיות חופשי לכולם ואסור לנו להדיר אף אחד. לשם כך אנחנו מפתחים טכנולוגיות המאפשרות לכל אחד להנגיש בקלות כל אתר" אומר טוביה.



היום מצוין בישראל וברחבי העולם הבליינד דיי, יום ההזדהות עם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, שמתקיים זו השנה התשיעית ברציפות. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ-740 אלף ישראלים, 13%מבני ה-20 ומעלה, הם לקויי ראייה, מתוכם כ-133 אלף בני אדם הם עיוורים או מתמודדים עם לקות ראייה קשה. רק 17% מהם מאמינים שמצבם הכלכלי ישתפר בעתיד לעומת 51% ממי שאינם מתקשים בראייה והמציאות רק מחזקת את הפסימיות הזאת משום שכמט שליש מלקויי הראייה בישראל מדווחים שהם מרגישים אפליה בחיי היום יום. רק 41% מלקויי הראייה בגיל העבודה מועסקים לעומת 78% בקרב האנשים הרואים.