חג השבועות נקרא גם "חג המים" – ואחד ממנהגיו הוא לשפוך מים איש על רעהו - אך מי שירצה לשכלל עוד יותר את החגיגה הרטובה, יוכל לעשות זאת דווקא בחו"ל. לפי אורן כהן מגורי, מנהל השיווק והמכירות של חברת השטיח המעופף, "שבועות השנה נופל על הימים חמישי עד ראשון, ולכן זו הזדמנות נהדרת לצאת לחופשה של סוף שבוע ארוך, בלי להפסיד יותר מדי ימי עבודה ולימודים. חופשות בשלב זה של העונה משתלמות מאוד כיוון שמזג האוויר נעים, המחירים זולים והמלונות והאטרקציות עמוסים פחות". לדבריו, יעדי הבטן־גב הבולטים של השנה הם פרוטארס ואיה נאפה בקפריסין, סנטוריני, רודוס וחלקידיקי ביוון וכרתים. "בכולם תמצאו מלונות מפוארים עם בריכות ענק, פארקי מים מאתגרים, גם למבוגרים, ובעיקר הרבה שמש ומקום לרביצה לחופשה מושלמת", הוא מוסיף.


לפניכם כמה מההצעות הטובות ביותר לחופשה נעימה ומלאת מים:



סונטריני, צילום: אינגאימג'.


סנטוריני

האי סנטוריני מציע שילוב קסום של נופים, ותוכלו לראות בו מצוקים גבוהים שנוצרו כתוצאה מפעילות געשית, היורדים בחדות למים התכולים, וכן מרבדי חול שחור ואדום בחלק מהחופים. יש האומרים שאת שקיעות השמש היפות בעולם תוכלו לראות בדיוק במצוקים אלו. כך או כך,


בתי המלון איכותיים, האוכל משובח, התושבים ידידותיים ולא חסרים חיי לילה תוססים וטברנות. בירת האי היא העיירה פירה, ויש בה מוזיאונים, כנסיות, טברנות וחנויות. ממנה יוצאות הסמטאות הציוריות האופייניות ליוון, שבהן בתים לבנים עם גגות כחולים, הבנויים במעלה המצוק. מהנמל אפשר גם לצאת במעבורת לאיים שכנים ולאטרקציות אחרות בסנטוריני כמו הפלגה להר הגעש, הכוללת טיפוס על ההר המעשן והחם, ביקור במעיינות החמים שבאי פאליה קאמני ושיט ובילוי באי הקטן תיראסיה. בפסגת המצוק שבקצה הצפוני של האי ממוקם הכפר הקסום איה, שבו ממוקמת נקודת תצפית וצילום בחומות קסטרו. במרחק של כ־200 מדרגות היורדות מראש הצוק של הכפר, תמצאו את הנמל של הכפר אמודי, שבו יש טברנות, מעגני סירות ציוריים ומראות בלתי נשכחים של ים כחול וצלול.


חבילת נופש הכוללת טיסה ומלון לזוג ל־3 לילות במלון COSTA GRAND, על בסיס ארוחת בוקר, כ־729 דולר לאדם.


רודוס, צילום: אינגאימג'.


רודוס

נופש באי היווני רודוס כולל ים כחול עז, שמיים בהירים ומאירים ושמש חמימה ומחייכת. האי היווני היפהפה הזה, הממוקם במרחק קצר מישראל, יכול להציע כל כך הרבה: נוף מרהיב, חופי ים תכולים המקיפים את האי מכל עבר, יערות אורנים ופריחה צבעונית ומשגעת, היסטוריה מרתקת ובילויים מכל סוג ולכל גיל. מזג האוויר באי נחשב נוח ונעים, ומומלץ לבקר בו בייחוד בחודשים אפריל עד אוקטובר. אם אתם נוסעים עם ילדים, האי מציע שלל אטרקציות מדליקות לכל המשפחה. פארק המים של רודוס (The Water Park) הוא הגדול באירופה והוא כולל מגוון מתקנים - מגלשות, אבובים, בריכת גלים ענקית ומתקנים לילדים קטנים. הפארק נקי וחדש והתורים מסודרים מאוד. נוסף לכך מומלץ לבקר בשמורת הטבע המרהיבה עמק הפרפרים (The Valley of Butterflies), המכוסה בפקעות פרפרים ובהמוני פרפרים צבעוניים.


חבילת נופש של “השטיח המעופף",


הכוללת טיסה ומלון לזוג ושני ילדים: ל־3 לילות ואירוח במלון Evita, על בסיס הכל כלול, במחיר של 419 דולר לאדם. 



כרתים, צילום: אינגאימג'.


כרתים

האי כרתים מלא מסלולי טבע נפלאים עטורי צמחייה, נוף פסטורלי, שמש חמימה, ים תכול וחופים לבנים. כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון, וכל ארבעת המחוזות שבו הם יעד מבוקש לנופש. גודלו של האי מאפשר דילוג כיפי בין אטרקציות רבות, כל אחת שונה מרעותה, המאפשרות חופשה מגוונת שבה כל אחד ימצא את הבילוי האהוב עליו. יש אינסוף אטרקציות בכרתים, החל בחופים נפלאים ובפארקי מים וכלה במוזיאונים מעניינים. משפחות עם ילדים יוכלו ליהנות בפארק המים City Water, הממוקם בין הרקליון לחרסוניוס, ויש בו מתקנים לכל הגילים, גם לקטנטנים.
האקווריום של כרתים (Cretaquarium) הוא מהמתקדמים בעולם, ותוכלו לראות בו בין היתר דגים טורפים, כרישים וחיות ים נוספות.
חבילת נופש הכוללת טיסה ומלון לזוג ושני ילדים: יציאה ב־27/6/19 ל־3 לילות ואירוח ב־GOUVES PARK, על בסיס הכל כלול, ב־469 דולר לאדם. 

חלקידיקי, צילום: אינגאימג'.

חלקידיקי

חצי האי חלקידיקי הוא פנינת טבע הממוקמת מזרחית לעיר סלוניקי. ובעוד לסלוניקי, עיר הנמל השנייה בגודלה ביוון, מגיעים מבקרים כדי לטייל בין אתרים היסטוריים, לחלקידיקי מגיעים בעיקר למטרת חופשות בטן־גב ואטרקציות מגוונות. האי מחולק לכמה אזורים מרכזיים, ואם תסתכלו עליו ממבט־על, תוכלו להבחין שהוא דומה לכף יד עם שלוש אצבעות. אלו הם קסנדרה (Kassandra), סיטוניה (Sithonia) ואתוס (Athos), שלושה אזורים שכל אחד מהם מוקף בים האגאי המטריף ביופיו. כשמגיעים לאזור, כדאי לבקר בכפר הפסטורלי אפיטוס (Afitos) שבקסנדרה, שם תוכלו לסייר ברחוב המרכזי של הכפר, לשוטט בין הסמטאות, להתרשם מצורת הבנייה העתיקה, לרכוש פיצ'פקעס בדוכנים הרבים וגם בטברנות. אחת מנקודות התצפית שלא כדאי לוותר עליהן היא זו שפונה למפרץ טוראנוס. אם אתם נוסעים עם ילדים, כדאי לבקר בטיילת שלקו החוף של פפקוחורי. תוכלו לדלג בה בין דוכני מזכרות, דוכני גירוס ומסעדות דגים, אך גולת הכותרת הוא המיני־לונה פארק הנוסטלגי, שמצליח למשוך ילדים ומבוגרים. 
חבילת נופש של “השטיח המעופף", הכוללת טיסה ומלון לזוג ושני ילדים: יציאה ב־27/6 ל־4 לילות ואירוח במלון MIRAGGIO THERMAL, ב־599 דולר לאדם. 

פורטארס, צילום: אינגאימג'.

איה נאפה ופורטארס 

איה נאפה היא עיר נופש במלוא מובן המילה. אומנם שמה יצא למרחקים כיעד המכוון בעיקר לצעירים, אך היא יכולה בהחלט להיות אטרקטיבית ומהנה גם למשפחות וילדים, שכן כבר שנים רבות ממשלת קפריסין היוונית משקיעה בפיתוח התיירותי של האזור. 
החופשות בה מאופיינות בחופי ים משובחים, במלונות רבגוניים המציעים חבילות אירוח מלאות, בפעילויות ספורט מים רבות וכמובן - במסיבות במגוון אדיר של מועדונים וברים. 
נופש באיה נאפה מוקדש בעיקר לבילוי בים ובחוף, ורוב המלונות ממוקמים על החוף או בקרבתו. החוף הפופולרי ביותר באזור הוא ניסי (Nissi), שבו נופשים בעיקר תיירים צעירים. חוף מבוקש נוסף הוא בנמל לימנאקי, שהוא אחד החופים הארוכים בקפריסין, והוא מתאים יותר למשפחות ולילדים. עוד לטובת הילדים, כדאי לשלב ביקור בפארק המים המושקע water world, הכולל מגלשות ענק, מגלשות שבוקעות מתוך מבנים יווניים קלאסיים, משחקי מים, מסעדות, מזכרות ועוד.   
כ־8 קילומטרים משם נמצאת עיירת הנופש פורטארס, הנחשבת ליעד משפחתי, נעים ונוח. בעיירה תמצאו שפע חנויות, בתים ציוריים בסגנון הכפרי של קפריסין ומסלול הליכה נעים לאורך החוף, המשתרע על פני 15 ק"מ. אל תחמיצו את המופע האורקולי Magic Dancing Waters, המציג סילוני מים צבעוניים שמגיעים לגובה של עשרה מטרים, בשילוב מוזיקה, אפקטים מיוחדים, קרני לייזר ומיצגי אש. כדאי גם לבקר באקווריום של פרוטארס, המציג יותר מאלף זנים של בעלי חיים ימיים. חובבי הז’אנר ימצאו אפשרויות לספורט אתגרי בחופים הלבנים כמו סקי מים, סירות פדלים ובננות. 
חבילת נופש לאיה נאפה, הכוללת טיסה ומלון לזוג ושני ילדים: ל־3 לילות במלון אלקטרה, על בסיס הכל כלול, ב־479 דולר לאדם.
 
חבילת נופש לפורטארס, הכוללת טיסה ומלון לזוג ושני ילדים: יציאה ב־27/6/19 ל־3 לילות במלון TSOKKOS PROTARAS, על בסיס הכל כלול, ב־519 דולר לאדם.