מערכות הגילוי של צה"ל זיהו היום (חמישי) מספר קליעי נ"מ שנורו מסוריה. מצה"ל נמסר כי אין נפילה בשטח ישראל או פגיעה בכוח ישראלי. מקרה זה מגיע על רקע המתיחות בצפון בשבועות האחרונים, במהלכה דווח על מספר תקיפות ישראליות בסוריה ולשיגור שתי רקטות במוצאי שבת האחרונה שנחתו בצפון רמת הגולן, בתוך שטח ישראל, וגרמו לנזק קל לכבל של הרכבל באתר החרמון. 

אל־מרסד, ארגון סורי לזכויות אדם הממוקם בלונדון, דיווח כי בתקיפת חיל האוויר הישראלי שבוצעה ביום שני לפנות בוקר על מחסן תחמושת בשדה התעופה 4־T ממזרח לחומס נהרגו עשרה בני אדם, שלושה מהם סורים והיתר "לוחמים זרים" – כינוי לחיילים איראנים או אנשי חיזבאללה. 
 
לפי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, מערכות ההגנה הסוריות הופעלו כנגד "טילים עוינים", ולדברי מקור צבאי בדמשק אף הצליחו להפיל שני טילים ששוגרו לעבר המקום. עם זאת, חלק מהטילים כן הצליחו לפגוע בשדה התעופה. בדיווחים שונים נמסר כי בתקיפה נפגעו מצבור של טילים ותחמושת של הכוחות הפרו־איראניים הפועלים בסוריה. מדובר צה"ל לא נמסר אישור כי אכן מדובר בהפצצות של חיל האוויר.
 
התקיפה של שדה התעופה הגיעה יממה בלבד לאחר שישראל תקפה מספר יעדים של צבא סוריה סמוך לקוניטרה, בהם שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג 2־SA. זאת, בתגובה לשיגור שתי רקטות במוצאי שבת שנחתו בצפון רמת הגולן, בתוך שטח ישראל, וגרמו לנזק קל לכבל של הרכבל באתר החרמון.