קצין בצה"ל הושעה לעשרה ימים על ידי האלוף הממונה עליו, לאחר שקיים קשר מיני עם חיילת. על פי הדיווח ב"כאן חדשות", חקירת מצ"ח נפתחה בנושא, והחשד שנבדק הוא ניצול יחסי מרות. על פי החשד, הוא סייע לה לה לפסול את המקצוע הצבאי לבקשתה והתערב בהליך משמעתי בעניינה של החיילת שמשרתת תחת פיקודו. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים.
לפני כשנתיים הארץ סערה בעקבות הסיפור של אופק בוכריס, אז תת אלוף, שהודה לבסוף במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בחיילות. בתחילת 2017 בית הדין הצבאי המיוחד בקרייה אישר את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות הצבאית לבין הקצין הבכיר והותיר אותו על כנו ברוב של שניים נגד אחד. בשופטי בית הדין קבעו בהכרעתם, כי "העונש המוצע בהסדר הטיעון נמצא במתחם הענישה המקובל ואשר על כן הותרנו אותו בדעת רוב". בנוסף, נידון בוכריס לשבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. לא נגזר עליו פיצוי כספי והוא הורד בדרגה לאלוף משנה. 
במסגרת הסדר הטיעון הודה בוכריס בביצוע עבירות מין בא', ראשת לשכתו לשעבר ששירתה תחתיו כשהיה מפקד חטיבת גולני, ובל', קצינת מטה ששירתה תחתיו באותה התקופה. על פי הסדר הטיעון, הנאשם הודה במעשים שמיוחסים לו ולקח עליהם אחריות מלאה. הוא הודה בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה בגין מעשיו כלפי א' ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו כלפי הקצינה ל'.