ח"כ סתיו שפיר הודיעה היום (שישי) לעוקביה בפייסבוק כי בכוונתה לרוץ לראשות מפלגת העבודה. "אני מתרגשת מאד", כתבה שפיר, "בואו איתי ונתחיל מחדש. נבנה את המפלגה שלנו כך שתוכל להילחם באמת למען דמוקרטית, פתוחה, שוויונית וצודקת". 



הבחירות לפריימריז של מפלגת העבודה יתקיימו ב-2 ביולי, זאת הוחלט לאחר שבבחירות האחרונות קיבלה המפלגה שישה מנדטים בלבד. שפיר חתמה את הפוסט בקריאה להתפקד למפלגה, ו"לקחת את הכוח לידיים". 



עוד חברי כנסת במפלגה הודיעו לאחרונה כי יתמודדו לראשות המפלגה, ביניהם טל רוסו ועמיר פרץ, ואף שמועות החלו על חזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לפוליטיקה. 




הנהלת העבודה אימצה אתמול הצעת החלטה לפיה יו"ר המפלגה הבא ייבחר בפריימריז ולא בוועידת המפלגה, כפי שדרשו ח"כ עמיר פרץ ומקורביו של אהוד ברק.


הנושא נדון שלשום בוועדת החוקה של המפלגה והוחלט כי הצעתו של פרץ לפיה לגבי בחירת היו"ר תובא בשבוע הבא לאישור ועידת המפלגה. אלא שאתמול הפכה ועדת החוקה את ההחלטה ברוב של ארבעה תומכים מול שלושה מתנגדים. מיד לאחר מכן התכנסה הנהלת המפלגה בראשות אבי גבאי וקבעה כי יו"ר העבודה החדש ייבחר בפריירמיז שייערכו בקרב כלל חברי המפלגה ב-2 ביולי. ההצעה טעונה אישור של ועידת המפלגה שתתכנס בשבוע הבא.

בנוגע לבחירות לרשימת המועמדים לכנסת הוחלט להביא לאישור הוועידה הצעה לשימור הרשימה הנוכחית לכנסת כפי שהיא. אם ההצעה לא תאושר בוועידה המתכנסת בשבוע הבא, יתקיימו פריימריז לבחירת הרשימה בקרב כלל המתפקדים.

את המהלך שיביא לבחירת היו"ר הבא בוועידה, גוף המונה 3,300 חברים, קידמו ח"כ עמיר פרץ עם המזכ"ל ערן חרמוני, וכן אנשיו של אהוד ברק. גורמים במפלגה אומרים כי כעת פחתו הסיכויים לכך שברק יכריז על התמודדות על ראשות העבודה משום שהעריך כי סיכוייו לנצח בבחירות בוועידה טובים יותר.