המשטרה עצרה הלילה (שבת) 15 בני אדם שהשתתפו בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב בעקבות ביטול פסטיבל הטראנס דוף 2019 שהיה אמור להתקיים בצפון הארץ, זאת לאחר שבמהלך המחאה חסמו המפגינים צירים בת"א, כאשר חלקם אף זרקו בקבוקי זכוכית לעבר השוטרים, הכו אותם ואף גרמו לפציעתם של שניים מהם. 



עצורים במחאה בכיכר רבין. צילום: דוברות המשטרה
המחאה החלה בעקבות החלטת בית המשפט שלא לעכב את החלטת המשטרה בעניין אי קיום המסיבה. במשטרה אמרו כי "במשך שעות המשטרה הכילה ואיפשרה את המחאה מתוך הבנה ורצון למתן חופש ביטוי למוחים, אשר תחילה הביעו מחאתם באופן שקט ומבלי שפגעו יתר על המידה בשגרת חייהם של התושבים באזור. אולם בשלב מסוים החלו המפגינים לחסום צירים מרכזיים בסמוך לכיכר רבין, לרדת לכבישים תוך סיכון עצמם ואחרים ונקטו באלימות פיזית ומילולית, תוך השלכת פריטים לעבר השוטרים".
 
עוד ציינו במשטרה כי "משטרת ישראל גילתה איפוק והכלה תוך ניסיון הידברות עם המוחים והימנעות  מפיזור מוקדם של ההפגנה. לצערנו, בחרו המארגנים והמוחים להפוך מחאה שקטה להפרת סדר והתפרעות אלימות המסכנת את שלום ובטחון הציבור ".


יש לציין שמדובר בפסטיבל הטראנס הגדול והוותיק ביותר בישראל. הפסטיבל נערך לראשונה בשנת 2004, ומאז הוא מתקיים מדי שנה בפסח בחוף גולן במזרח הכנרת, ונמשך על פני שלושה ימים.