ארה"ב ומקסיקו הגיעו הלילה (שבת) להסכם בנושא צמצום ההגירה ממקסיקו, הכולל את ביטול הטלת המכסים על סחורות מקסיקניות, כך אישר הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ. כזכור, טראמפ איים להטיל מכסי ייבוא של 5% על כל הסחורות המקסיקניות אם המדינה לא תסכים לצעדים חדשים להפסקת ההגירה בגבול ארה"ב-מקסיקו. המכסים היו אמורים להיכנס לתוקף ביום שני, אבל הנשיא צייץ כי שתי הממשלות הגיעו לעסקה בנושא.

"ארצות הברית הגיעה להסכם חתום עם מקסיקו, ובשל כך המכסים שהיו אמורים להיות מוטלים על מקסיקו ביום שני הקרוב בוטלו", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

לדבריו, "מקסיקו הסכימה לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת לעצור את ההגירה ממנה, דרך גבולנו הדרומי. זה נעשה על מנת לצמצם במידה ניכרת ואף לסיים את ההגירה הבלתי חוקית המגיעה ממקסיקו לארה"ב. פרטי ההסכם יפורסמו בקרוב על ידי מחלקת המדינה".  
"הודות לתמיכתם של כל המקסיקנים, נמנעה הטלת המכסים על מוצרים מקסיקנים המיוצאים לארצות הברית", הוסיף נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור.
על פי הצהרה משותפת של הצדדים, מקסיקו הסכימה לקלוט מספר גבוה יותר של מהגרים המבקשים מקלט בארצות הברית, בזמן שהם ממתינים לפסק הדין בעניינם. כמו כן, המדינה גם הסכימה להגביר את האכיפה בגבול, כולל פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול המקומיים באזור, ונכונות לפגוע בארגוני הברחת מהגרים.
ואולם, ההסכם לא כלל את הצעתו של טראמפ להחזיר את מבקשי המקלט מגואטמלה למקסיקו, אמר שר החוץ של מקסיקו, מרסלו אבררד. "אני חושב שזה איזון הוגן", הוא ציין.