ביטול פסטיבל הדוף המסורתי בצפון הוביל במהלך הלילה (בין שישי לשבת) להפגנת מחאה של אלפי בני אדם בכיכר רבין בתל אביב, שהסתיימה ב-15 עצורים ושני שוטרים שקיבלו טיפול רפואי. עוד קודם להפגנה, התקיימה במקום מסיבה שנסגרה על ידי המשטרה, ולאחריה החלו החוגגים לחסום את הכביש הסמוך ולהפגין כנגד השוטרים.



פסטיבל הדוף בוטל על ידי המשטרה בעקבות מידע מודיעיני שהעלה חשש ממשי לסחר בסמים במקום, וניסיונות המארגנים לערער על ההחלטה נדחו הן בבית המשפט המחוזי והן בבית המשפט העליון.



עידן מור (גדי וילצ'רסקי), שקרא בטרם ההפגנה לאלפים להגיע לכיכר רבין, התייחס בחשבון הפייסבוק שלו לביטול הפסטיבל ולאירועים שקרו בעקבותיו. "זה עצוב מאד לראות ביטול כזה מרושע ואפילו לא קצת מתוחכם מצד המשטרה, ביטול של פסטיבל כל כך יפה וחשוב של סצנת הטראנס", כתב. "במשך שנה שלמה עמלים על הפסטיבל הזה המון אנשים, שזהו למעשה מפעל חייהם: מקימים, מתאמים, מבשלים, משלמים, מסדרים, מארגנים, מקווים ובסוף באה המשטרה ורומסת. בתירוץ עלוב שהביטול הוא למעשה לשם שמירה על שלום הציבור. ועוד בחסות בג"צ!".


 
"אני עצוב שביטלו את הדוף, אבל אני מאושר לראות את התגובה העוצמתית שלנו", הוסיף. "לא הורדנו את הראש, לא חזרנו הביתה והתמרמרנו בישיבות סלון ש"כוס אומו המדינה". יצאנו לכיכר רבין. מילאנו את הכיכר ורקדנו כמו שאנחנו כל כך אוהבים לרקוד. אם גם את זה כבר אי אפשר לעשות במדינה שלנו, אז מה נשאר מהדבר הזה שאנחנו קוראים לו "להיות עם חופשי בארצנו"? המסיבה בכיכר הייתה מדהימה בעוצמה שלה ובעיקר בספונטניות שלה. רקדנו את דרישתנו לחופש".
"ואז כמובן הגיעה המשטרה. וכמנהגה הכחול, במקום לתת למסיבה הספונטנית הזו להסתיים ולהתפייד, נציגיה האמיצים סגרו לנו את המוזיקה ושלחו אותנו מתוסכלים, לא יודעים כבר את נפשותינו. חסמנו את הכבישים וזעקנו לשמיים. זוהי מחאה על רמיסת זכויותינו הבסיסיות ביותר, זוהי זעקה על הקלות שבה המשטרה דורכת לנו על הפרצוף, זוהי דרישה לחירות!".
 
מארגני הדוף הודיעו בדף הפייסבוק שלהם כי כל מי שרכש כרטיסים למסיבה יקבל החזרה כספי מלא, אך ציינו כי הנזק הכלכלי מביטול הפסטיבל הוא עצום וביקשו לסייע להם בתרומות. 
 
"אנחנו רוצים להגיד תודה על כל השנים הנפלאות", כתבו, "על החוויות המדהימות שעברנו יחדיו, לאלפי האמנים מהארץ ומהעולם שניגנו אצלנו ב-15 שנים של פסטיבל, לאין ספור המתנדבים, מאות הספקים, הרקדנים, היחצנים, הרשימה כל כך ארוכה ומכובדת. וגם, במיוחד לכם, לקהל המופלא שמלווה אותנו בגשם ובשמש שנה אחר שנה".



גלעד אלפר, שרץ בבחירות האחרונות כחלק ממפלגת "זהות" של משה פייגלין, ביקר את החלטת המשטרה והוסיף: "הינה ההצעה לתכנית פעולה לאויבי הציונות: ביום העצמאות הבא אפשר להתקשר למשטרה ולספר ששמעתם שעומדים למכור סמים בבמות בפרדס חנה, בתל-אביב, בר"ג, בכל מקום שאתם לא רוצים את הבלגן של פטישי הפלסטיק והקצף המעצבן. ואני סמוך ובטוח שהמשטרה ששומרת עלינו יומם ולילה תמנע מאיתנו את האסון הזה".
 
גולשים רבים בפייסבוק ביקרו את החלטת המשטרה לסגור את הפסטיבל ברגע האחרון, ובפרט את התנהלותה במהלך ההפגנה אמש, ולחלקם הגיבה המשטרה דרך דף הפייסבוק שלה בהודעה לפיה "לצערנו, בבדיקות שנערכו במשטרת ישראל עלה כי קיומו של האירוע עלול לייצר סכנה מוחשית וממשית לשלום הציבור, ומניסיון העבר בעקבות אירועים בהם קופחו חייהם של מבלים - הוחלט לדחות את הבקשה לקיום האירוע, למען שלום הציבור".
 
 "יש לציין כי עתירתם של המארגנים לביהמ"ש המחוזי נדחתה, תוך שהשופטת מציינת בין היתר בהחלטתה, כי עמדת המשטרה "עומדת במבחן הסבירות ואין להתערב בה. בחנתי את המידע המודיעיני שהיווה בסיס להחלטה... נוכחתי כי מדובר במידע שמהימנותו גבוהה... כי צפוי להתקיים באירוע סחר בסמים מסוכנים, בהיקף משמעותי, אשר מקים חשש ממשי לשלום ציבור המשתתפים באירוע". משטרת ישראל תמשיך לפעול לקיומם של אירועים המוניים, בהם גם אירועי תרבות מעין אלו, אולם לא תתפשר על ביטחונו, שלומו ובטיחותו של ציבור המשתתפים ותנקוט בכל הצעדים הנדרשים מכוח החוק במטרה למנוע פשיעה, שעלולה להוביל לפגיעה בציבור".