יומיים לפני קיומו של פסטיבל הדוף, הודיעה המשטרה למארגנים כי בעקבות מידע מודיעיני קונקרטי על כניסה של סמים מסוכנים הנחשבים לחמורים בכמויות גדולות לתוך המתחם, וכן בעקבות שילובם של סוחרי סמים בתוך מערך העובדים המתוכנן לאירוע, היא מחליטה שלא לאשר את קיומו. ההחלטה עוררה סערה, ולאחר שבית המשפט פסל בשתי ערכאות את עמדת מארגני הפסטיבל ואישר את ביטול האירוע, התרחשה אמש הפגנה בהשתתפות אלפי בני אדם בכיר רבין בתל אביב.



15 שנים ברציפות אישרה משטרת טבריה את קיומו של פסטיבל הדוף בחמת גדר, המושך אליו כ-4,000 חוגגים, והוא מתוכנן לחג השבועות. על פי ההיערכות המוקדמת, קבעו המארגנים את פסטיבל הדוף ליום שישי האחרון, החל מהשעה 12:00, ועד ליום ראשון בשעה 12:00. כנהוג במסיבות טבע תחת כיפת השמיים, נדרשו המארגנים כמדי שנה לפעול להשגת רישיון מהמועצה המקומית וכן מהגופים הנלווים הקשורים לאירוע, לרבות המשטרה. 
פיזור ההפגנה בכיכר רבין
גם הפעם הצהירה המשטרה עם הגשת הבקשה תנאי סף לקיומו של האירוע, הן במישור של אבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, הסדרת התנועה ותנאים נלווים. כשכבר הכל היה ערוך ומוכן, נפלה "הפצצה הגדולה", שעה שמפקד משטרת טבריה, אלי סילוק, זימן אליו לשימוע את מארגני האירוע והבהיר להם כי בעקבות מודיעין שהגיע למשטרה, לרבות מידע קונקרטי משמעותי על סחר בסמים שיתקיים במקום, הוא נאלץ לבטל את האירוע ולא לאשר את קיומו יש לציין, כי במשטרה טוענים כי בשלב בו הגיע המידע, לא היה ניתן למנוע את הפצת הסמים לתוך המסיבה.  

כבר באותו יום עתרו המארגנים לבית המשפט המחוזי בנצרת, והשופטת לונה אריאל, שבחנה את הנתונים ועמדה מקרוב על המידע המודיעיני שבידי המשטרה, שמעה גם את גרסתם, לפיה הושקעו סכומי כסף אדירים לטובות קיומו של האירוע וכי הם עומדים בכל דרישות המשטרה במשך שנים ומעולם לא רשמו אירוע חריג. בסיומו של הדיון, החליטה השופטת שלא להתערב בהחלטת המשטרה, וקבעה כי היא עומדת במבחן הסבירות. "המידע מבסס את ההחלטה, לפיה צפוי להתקיים באירוע סחר בסמים מסוכנים בהיקף משמעותי, אשר מקיים חשש ממשי לשלום ציבור המשתתפים באירוע", כתבה.
 

נציין, כי במשטרה הודפים את טענות המארגנים ואלו שהתכוונו להשתתף במסיבה, ומתייחסים להשמצות שנחשפות ברשתות החברתיות. "אם היינו מאשרים את קיום האירוע לאור הנתונים שנחשפו בפנינו בעקבות המידע המודיעיני, וחלילה היה מישהו מקפח את חייו, הרי היו פותחים עלינו בעליהום תקשורתי ומאשימים אותנו בעקיפין במותו. לאור האחריות והחובה שלנו למנוע סיכון של חיי אדם, לא הייתה ברירה, בנסיבות שנתגלו, אלא לבטל את האירוע. כל עניין של הפסד כספי שנגרם, אם נגרם למארגנים, אינו עונה בקנה אחד מול חיי אדם שהצלנו באירוע - אם והיה מתקיים".

אתמול, ערערו המארגנים על ההחלטה לבית המשפט העליון, וביקשו לקיים את האירוע. השופט יצחק עמית החליט לדחות את העתירה, לאחר שבחן באופן אישי את המידע המודיעיני שהגיע למשטרה. גם לכך מתייחסים במשטרה ואומרים כי "שתי ערכאות שיפוטיות, אחת מהן הבכירה ביותר, בחנו את החומר החסוי ומצאו לנכון לאמץ את עמדתנו. כך שאנחנו יכולים להיות רגועים".
נבהיר, כי לפני שנה, במסיבת טבע שהתקיימה בקריית שמונה, מצאו את מותם שני משתתפים, וזאת ככל הנראה בשל ערבוב של סמים. לפני כשנתיים, ב-2017, באירוע אחר שהתרחש בצפון, אחד המשתתפים יצא מתחום המסיבה, נכנס לבסיס צבאי, טיפס לקומה השלישית ומשם צנח אל מותו. גורמים במשטרה טוענים כי האירועים הללו מהווים חותמת להתנהלותה ולאפשרות של סיכון חיי אדם.