מטיילים באלפים: חג השבועות הוציא מהבית, למרות מזג האוויר רבבות ישראלים לשמורות הטבע והגנים הלאומיים, כך נמסר מרשות הטבע והגנים. היום (ראשון) פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים כ-120 אלף מטיילים, ובין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים קיסריה וגן השלושה עם כ-3,500 מטיילים בכל אחד מהם וחורשת טל, מצדה ואשקלון עם כ-2,500 מטיילים בכל אחד מהם.  בלטו בנוסף גם הגנים הלאומיים חוף פלמחים ובית ינאי. בין שמורות הטבע בלטו בעיקר שמורת עין גדי עם כ-2,500 מטיילים, בניאס, תל דן ונחל שניר.

בריכות השכשוך בגן הלאומי ירקון תל אפק. צילום: יונתן סבלסקי, רשות הטבע והגנים
מסיכום השבת והחג של רשות הטבע והגנים עולה כי כ-270 אלף מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים וכ-12,000 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים במהלך סוף השבוע הארוך כאשר בין החניונים הבולטים היו: חורשת טל, אכזיב, מעיין חרוד ואשקלון. בין הפעילויות הבולטות שערכה רשות הטבע והגנים לכבוד סוף השבוע וחג שבועות היו:  שבועות על גדות הנחל בגן הלאומי מקורות הירקון, עולים לרגל בגן הלאומי כורזים, שבועות בשמורת עין פרת עם מסלולי חבלים וטיפוס וחג המים במאגר המים שבגן הלאומי תל באר שבע.
 
פעילות דגל נוספת שהתקיימה במהלך סוף השבוע הארוך הייתה פסטיבל הים בחוף דור שערכו רשות הטבע והגנים וקואליציית אנשי הים התיכון מבית "אנו עושים שינוי" במסגרת יום האוקיינוסים הבינלאומי ו"שבוע אדם וים" במטרה להעלות את מודעות הציבור לחשיבות ההכרזה על שמורות טבע ימיות בישראל למען עתידו של הים התיכון.