שגריר ארה"ב: "לישראל יש זכות לספח שטחים מסוימים ביהודה ושומרון"


"לישראל יש זכות לספח לפחות חלק משטחי הגדה המערבית, אך לא סביר שאת כולם", כך אמר שגריר ארצות הברית, דיוויד פרידמן, בראיון שפורסם אמש בניו יורק טיימס. "בנסיבות מסוימות", הבהיר פרידמן, "אני חושב שישראל זכאית לשמור על חלק מהגדה המערבית". (לכתבה המלאה)


ההצהרה גרמה לסערה במהלך החג, כאשר מבחינת הפלסטינים היא הייתה הזדמנות נוספת לתקוף את ממשל טראמפ בארה"ב, בו הם לא מוכנים לראות מתווך במשא ומתן עם ישראל. בתגובה לדברים, אמר בכיר בארה"ב לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ישראל לא הציגה שום תוכנית לסיפוח חד צדדי של חלקים בגדה המערבית, ומהלך כזה כלל לא נמצא על הפרק". 



לכתבה המלאה


שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן. צילום: מרק ישראל סלם



הממשל האמריקאי הטיל סנקציות על התעשייה הפטרוכימית באיראן

הממשל האמריקאי הטיל ביום שישי סנקציות על התעשייה הפטרוכימית באיראן, זאת בשל מעורבותה והסיוע שלה למשמרות המהפכה. במשרד האוצר הסבירו כי הסנקציות נוגעות לחברה הפטרוכימית הגדולה במדינה וכן ל-39 חברות הבת שלה, שלהן סוכני מכירה זרים. "החברה מחזיקה בכ-40 אחוזים מיכולות הייצור הפטרוכימיות במדינה, והיא אחראית לכמחצית מהייצור בתחום. הסנקציות מוטלות על החברה בשל קשריה עם משמרות המהפכה", כך נמסר בהודעה. (לכתבה המלאה)

בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, תקף היום את מדינות המערב, על דבריהם של בכירים אירופים שהביעו דאגה ביחס לתכנית הצבאיות של איראן, ואמר כי "אירופה לא במקום שבו היא יכולה לבקר את איראן, אפילו לא בתחומים שקשורים לתכנית הגרעין". בנוסף הוא איים: "האירופים ושאר הגורמים שחתמו על ההסכם צריכים לחדש את הקשרים הכלכלים עם איראן - ולא, נפרוש מכל התחייבויות שלנו וננקוט צעדים בתגובה".

לכתבה המלאה

מוחמד ג'וואד זריף. צילום: רויטרס


צה"ל השתלט על ספינת משא שהפליגה מטורקיה והוצתה; נוסע סמוי, אזרח טורקי, נעצר והועבר למשטרה

בתום בוקר מתוח, הצליחו כוחות חיל הים להשתלט על ספינת משא שהפליגה מנמל מרסין שבטורקיה, לאחר ששריפה פרצה בה, כמה קילומטרים מערבית לחיפה. לאחר ההשתלטות, הובילו הכוחות את הספינה לכיוון נמל חיפה, והעבירו נוסע סמוי, אזרח טורקי, לידי המשטרה. מדובר בספינת מטען טורקית, הנושאת את השם "MSC CANBERRA", ועליה דגל פנמה.
 
ככל הנראה, אותו נוסע סמוי קשור לניסיון הצתת האש בספינה, כאשר הרקע לאירוע מסתמן כפלילי. לאחר שפרצה האש על הסיפון, הצוות הזעיק את השיטור הימי של נמל חיפה, ובהמשך הוזעק חיל הים לטיפול באירוע. 
 
מעצר הנוסע הסמוי בספינה בחיפה. צילום: דוברות המשטרה


גבר נרצח ואשתו נפצעה כתוצאה מירי בלוד; גבר נדקר למוות בשכונת נווה שאנן בת"א

המשטרה חוקרת שני מקרי רצח שאירעו ברמלה ובתל אביב. בלילה שבין שישי לשבת, פרצה קטטה בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, וכוחות הצלה איתרו גבר פצוע במצב קשה שסבל מפצעי דקירה. הוא הובהל לבית החולים, שם נקבע מאוחר יותר מותו. על פי החשד, מדובר בקטטה בין עובדים זרים במועדון בבעלות עובדים זרים, במהלכה נשלפו סכינים בין המעורבים, כאשר בשלב מסוים אחד מהם נדקר למוות. (לכתבה המלאה)
 
מאוחר יותר במהלך השבת, הגיעו באופן עצמאי בעל ואישה לבית החולים אסף הרופא כשהם סובלים מפצעי ירי. מותו של הבעל, גבי צהואני, נקבע בבית החולים, ואילו האישה קיבלה טיפול רפואי. המשטרה פתחה בחקירה ממנה עולה כי רעול פנים הגיע לבית בו מתגורר הנרצח, ביצע ירי של מספר כדורים לעברו וככל הנראה פגע גם באשתו בשוגג.

לכתבה המלאה

זירת הרצח ברמלה. צילום: מוניר וחידי


עד בתיק 4000 טוען: "שרה נתניהו איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"
 
עד מרכזי בתיק 4000 העיד במשטרה שרעיית ראש הממשלה איימה על איריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בבזק, ב"הפסקת הסיוע" אם הפרסומים השליליים באתר וואלה יימשכו, כך דווח ביום שישי ב"חדשות 13". על פי הדיווח, העד אמר: "שרה נתניהו עדכנה אותי בזמן אמת ששוחחה עם איריס אלוביץ סמוך לעיסקת בזק-יס, וצעקה עליה: 'ככל שהפרסומים השליליים באתר יימשכו ולא תסייעו בהפסקתם יפסיקו לעזור לכם'". במשטרה ובפרקליטות מאמינים לעדותו של העד, ועניין זה מהווה את אחת מהראיות המרכזיות בתיק.
שרה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


טרגדיה בדרום: מאי פרץ בן ה-17 נדרס למוות; בת דודתו עוכבה לחקירה

מאי פרץ בן ה-17, תושב היישוב אשלים שבמרחב נגב, נדרס למוות בלילה שבין שישי לשבת על ידי רכב בו נהגה בת דודתו, צעירה בת 26. כבר בראשית החקירה עיכבה המשטרה את הצעירה לחקירה, ובמהלכה נשלל רשיונה ל-90 יום, וכעת נבדקות נסיבות התאונה. 

אביו של מאי, בן פרץ, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "יום עצוב, לא נתפס! ילד שלי יקר, תנוח על משכבך בשלום. אנחנו אוהבים אותך ונאהב לעד. בני היקר מאי הלך לעולמו בטרם עת, פרטים על הלוויה יפורסמו בהמשך".

לכתבה המלאה

מאי פרץ ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

 
המפיק והאמרגן יהודה טלית הלך לעולמו בגיל 74 לאחר מאבק במחלה קשה

איש העסקים, האמרגן והמפיק הישראלי, יהודה טלית, הלך אמש לעולמו בגיל 74 לאחר מאבק במחלה קשה. במהלך הקריירה שלו ייצג טלית אמנים ישראלים בולטים, בהם אריק איינשטיין, שלום חנוך, דני סנדרסון, דיוויד ברוזה, אבי קושניר וחברי הלהקות "כוורת" ו"הצ'רצ'ילים". הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ועשרה נכדים. 

לכתבה המלאה

יהודה טלית ז"ל, צילום מסך יוטיוב
 
סערה בעקבות ביטול פסטיבל הדוף: אלפים הפגינו בתל אביב בליל שישי, 15 נעצרו

יומיים לפני קיומו של פסטיבל הדוף, הודיעה המשטרה למארגנים כי בעקבות מידע מודיעיני קונקרטי על כניסה של סמים מסוכנים הנחשבים לחמורים בכמויות גדולות לתוך המתחם, וכן בעקבות שילובם של סוחרי סמים בתוך מערך העובדים המתוכנן לאירוע, היא מחליטה שלא לאשר את קיומו. ההחלטה עוררה סערה, ולאחר שבית המשפט פסל בשתי ערכאות את עמדת מארגני הפסטיבל ואישר את ביטול האירוע, התרחשה אמש הפגנה בהשתתפות אלפי בני אדם בכיר רבין בתל אביב.

לכתבה המלאה

ההפגנה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: דוברות המשטרה


צפו: רונאלדו עצר את האוטבוס של פורטוגל והצטלם עם ילד מחובר למכונת הנשמה