האולטימטום של היועמ"ש: לאחר ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלא לקיים את השימוע בנושא תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדיחוי של שנה בהתאם לבקשתו הראשונית, ולקיים אותם בדיחוי של שלושה חודשים בלבד, היום (ראשון) פורסם בחדשות 12 כי מנדלבליט ביקש מצוות ההגנה של נתניהו להחליט האם הולכים לשימוע באוקטובר או לפנות לבג"ץ בטרוניה על הזמן המועט שניתן להם להתכוננות לשימוע.

על פי הפרסום, מחר יידרש נתניהו להודיע סופית האם יקיים שימוע בפני היועמ"ש או שיפנה ישירות לבג"ץ. מנדלבליט מנסה, על פי ההערכות, לתחום את נתניהו בלוחות זמנים, כדי לסיים את עניין השימוע ולהחליט בנוגע להגשת האישום סופית. בנוסף, בקשת הדיחוי של צוות ההגנה של ראש הממשלה, שטען שנושא הבחירות הוא קריטי לעיתוי השימוע, נענה בביטול על ידי היועמ"ש שהדגיש פעם נוספת שאין קשר בין המצב הפוליטי של רה"מ לענייניו המשפטיים.

גורמים המעורים בפרטים אומרים ל"מעריב" כי נכון לעת הזו, עו"ד חדד יודיע ליועץ המשפטי לממשלה כי נתניהו עומד על בקשתו לדחות את השימוע בעקבות הבחירות. היות ותגובתו של היועמ"ש צפויה להיות שלילית פעם נוספת, הוא ייאלץ לעתור לבג"ץ בשמו של ראש הממשלה כדי לשנות את ההחלטה.

כמו בפנייה אל היועמ"ש, ימקד עו"ד חדד את עתירתו בתקופת העומס שבה יהיה נתון רה"מ נתניהו בשל מועד הבחירות הסמוך, למועדי השימוע שנקבעו. עו"ד חדד עצמו אמר כי "אכן מחר אעביר את התשובה, אך מעבר לכך איני יכול להתייחס לנושא". 

כזכור, מנדלבליט סירב לדחות פעם נוספת את השימוע בשבוע שעבר במכתב ששיגר ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועמ"ש, אל עו"ד חדד, הוא הסביר כי "היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע, וזאת מהטעמים שפורטו בהרחבה במכתב".
 
מנדלבליט הודיע בחודש שעבר במכתב לבאי כוחו של נתניהו כי השימוע בעניינו, שהיה אמור להיערך במהלך חודש יולי, נדחה ל־2 ול־3 באוקטובר. במכתבו השיב מנדלבליט לפרקליטי נתניהו, שביקשו ארכה של שנה לקיום השימוע, בטענה כי הכמות של חומר הראיות היא גדולה מדי מכדי שיוכלו לעבור עליה עד יולי.