מהומות בהונג קונג: המשטרה המקומית בהונג קונג הקיפה את הפרלמנט בעיר המדינה החל משעות אחר הצהריים היום (ראשון), אחרי מה שלכאורה הייתה אמור להיות הפגנה שלווה של כמיליון בני אדם נגד חוק הסגרה, והידרדרה לעימותים אלימים של המוחים מול כוחות המשטרה. כמה מאות שוטרים חמושים באלות, מגנים, גז מדמיע ושאר כלים לפיזור הפגנות סגרו את איזור המועצה המחוקקת כשמספר מפגינים הסתערו לעבר קווי כוחות הביטחון קצת אחרי חצות במדינה, כך נמסר מעדי ראייה.



המועצה המחוקקת בהונג קונג היא המקום בו ידונו ביום רביעי כדי להעביר חוק חדש שיאפשר לחשודים המבוקשים בסין להישלח מעבר לגבול על מנת להישפט שם. מוקדם יותר היום, מאות עד אלפי מפגינים חסמו את רחובותיה המרכזיים של הונג קונג במחאה על החוק החדש, בהפגנה הגדולה ביותר מזה
שנים שנצפתה בעיר המדינה הרגועה. החשש בקרב רוב המפגינים הוא אובדן החופש המשפטי של תושבי ואזרחי הונג קונג אל מול סין.

כוחות הביטחון בהונג קונג. צילום: רויטרס


לאחר כשבע שעות של צעדות הפגנה, המארגנים ממפלגות האופוזיציה במדינה טענו כי נכחו במחאות כ-1,030,000 בני אדם. ההפגנה האחרונה שהתקרבה למספרים אלו הייתה בשנת 2003, כשחצי מהכמות המוערכת יצאה לרחובות במחאה על חוקים המקשים על החופש הביטחוני של הונג קונג. דובר מטעם המשטרה המקומית טען כי באותה הפגנה היו כ-240,000 בני אדם בשיאה.

ראש הראשות המבצעת במדינה, קארי לאם, האחראית על החקיקה הזו ונגדה מופנית רוב הביקורת בהפגנות אלו טרם מסרה תגובה או התבטאה באופן פומבי. "כל הונג קונג נגדה", מסר אחד המפגינים.