דריכות רבה בליכוד בגלל שתי סיבות עיקריות: ההחלטה בעניין השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו והחלטת בית הדין של הליכוד בעניין שריון מקום ברשימת המפלגה למשה כחלון וליתר חבריו במפלגת כולנו.



הבוקר אמור פרקליטו של בנימין נתניהו, עו”ד עמית חדד, להשיב לסירוב לבקשתו של ראש הממשלה לדחות את מועד השימוע שנקבע לו - 2 ו־3 באוקטובר. נתניהו חייב להודיע היום אם בכוונתו להגיע לשימוע או שיוגש נגדו כתב אישום.



גורמים המעורים בפרטים אומרים כי חדד יודיע ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי נתניהו עומד על בקשתו לדחות את השימוע בגלל הבחירות שיתקיימו ב־17 בספטמבר.



“עו”ד חדד יגיש בשמו של ראש הממשלה עתירה לבג”ץ בניסיון לשנות את ההחלטה”, אומרים אותם גורמים. חדד ימקד את עתירתו בנימוק שלנתניהו צפוי עומס כבד בשל מועד הבחירות הסמוך למועדי השימוע שנקבעו והוא לא יוכל להיערך כראוי לשימוע. יש לציין כי מנדלבליט כבר דחה את השימוע מיולי לאוקטובר.



בליכוד דרוכים גם לקראת פרסום הכרעת בית הדין העליון של המפלגה בשורה של עתירות הדורשות לבטל את השריונים למשה כחלון ולאנשי כולנו ואת ההחלטה לא לקיים פריימריז לרשימה לכנסת.



משה כחלון. צילום: פלאש 90
משה כחלון. צילום: פלאש 90



הדיון בעתירות התקיים ביום חמישי האחרון בפני בית הדין בהרכב מורחב בראשות עו"ד מיכאל קליינר וההחלטות צפויות להתפרסם היום או מחר.


בין העותרים היו הח"כים מיכל שיר ואריאל קלנר, שדרשו מבית הדין לפסוק כי החלטת מזכירות הליכוד בדבר שריון ארבעת הח"כים מטעם כולנו ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה היא פסולה מעיקרה והתקבלה בחוסר סמכות.



לדברי העותרים, חוקת הליכוד קובעת כי הסמכות לשריונים נתונה בידי מרכז המפלגה ואם רוצים לבטל או לשנות את הוראת החוקה, יש צורך באישור של שני שלישים ממשתתפי ההצבעה במרכז הליכוד.



לחלופין, הציעו שיר וקלנר הצעת פשרה שלפיה יאושרו רק השריונים לשרים משה כחלון ואלי כהן, שאותם הגדירו "בשר מבשרה של תנועת הליכוד", בעוד שיבוטל השריון ליפעת שאשא־ביטון ולח"כ רועי פולקמן מכולנו, בטענה שהם התבטאו לא אחת נגד הליכוד והביעו תפיסה שונה מחזונה ומטרותיה של התנועה.


היועץ המשפטי של הליכוד אבי הלוי השיב לבית הדין כי יש לדחות את העתירות על הסף.


בית הדין של הליכוד אמור גם להחליט בעתירה שהגיש פנחס עידן, שנבחר במחוז השפלה כמועמד מספר 19 ברשימת הליכוד לכנסת היוצאת, אך ביטל את מועמדותו בעקבות בדיקה של ועדת הבחירות המרכזית. עידן מבקש לשוב ולהציבו במקום ה־19.