כנס יוצא דופן נערך לאחרונה בבירה, כאשר הרשות לפיתוח ירושלים, בסיוע המשרד לפיתוח העיר והעירייה, הפיקו שלושה ימים מיוחדים עבור 43 בלוגרים ומובילי דעת קהל מהעולם.



מטרת הכנס הייתה להפגיש את הבלוגרים "באופן בלתי אמצעי עם התרבות, הקולינריה והאומנות הירושלמית". הבלוגרים, שהגיעו מאיטליה, בריטניה, צרפת, רוסיה, גרמניה וסין, הם משפיעני רשת במדינות שלהם עם חשבונות ברשתות החברתיות של מאות אלפי עד מיליוני עוקבים בתחומי התיירות, הלייף סטייל, האומנות, הקולינריה ועוד.



במהלך הכנס השתתפו הבלוגרים בסדנת חומוס באברהם הוסטל, בסיור מיוחד בעיר העתיקה, בהכנת טאפאס במלון אלגרה בעין כרם ועוד. גולת הכותרת הייתה השתתפות בסדנאות פרטניות מיוחדות, כל אחד בתחום המקצועי שבו הוא עוסק, ביחד עם בכירים מקומיים בתעשייה. בסוף השבוע האחרון הציגו המשתתפים את התוצרים שלהם מהשבוע בתערוכה מיוחדת במתחם התחנה הראשונה בעיר.



אינה ספק, בלוגרית גרמנייה שעוסקת בקולינריה ועמוד הפינטרסט שלה מונה יותר מחצי מיליון עוקבים, ביקרה ב"ביר בזאר" בירושלים, שם פגשה את הבעלים של המקום. ספק צילמה תמונות שהפכו לפוסטים ויראליים בעמוד שלה וטעמה יותר מעשר בירות מקומיות.



״החוויה של ביקור בירושלים הייתה מאוד מיוחדת״, אמרה ספק והדגישה כי ״הפעילויות המיוחדות סיפקו לנו מבט מיוחד על העיר. אני בהחלט אמליץ לעוקבים שלי לבקר כאן״.



מתאו אצ׳יטלי, עיתונאי איטלקי שמתמחה בתיירות והשתתף אף הוא בכנס, ביקר בחפירות עיר דוד. ״נכנסנו למקומות שהקהל הרחב לא יכול להיכנס אליהם, ראינו מקומות היסטוריים ואתר התיירות שלי זכה לכמה תמונות יוצאות דופן״, סיפר .



אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות בעיריית ירושלים, סיכמה את הכנס בסיפוק ואמרה כי ״הבלוגרים שהבאנו לכאן, אחד עם ערוץ יוטיוב מצליח ואחרת עם אינסטגרם שלו מאות אלפי עוקבים, ממש מדבררים ומספרים לעולם את הסיפור של ירושלים. אנחנו מאמינים שזה כנס ראשון מני רבים״.



מרדכי הולץ, גם הוא מהרשות לפיתוח ירושלים, הוסיף: ״סידרנו לבלוגרים הזדמנות מיוחדת לפגוש את ירושלים בצורה שלא הייתה קודם לכן. ההשפעה של זה עבור העיר היא עצומה. רק במהלך שלושת ימי הביקור, חשיפות הסטורי של הבלוגרים חצו את רף 10 מיליון הצפיות״.