יתנצל ויפצה: יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת אבי גבאי פרסם התנצלות כלפי חבר מפלגתו לשעבר איתן ברושי ויפצה אותו ב-40 אלף שקל, וזאת לאחר שכינה את האחרון "עבריין מין" לפני כשנה. הצדדים הגיעו להסדר הטיעון, שנחשף לראשונה על ידי כתבת המשפטים של גלצ, מוריה אסרף, יום לפני שהיה אמור להתקיים דיון בעניין בבית משפט השלום בתל אביב.


בהודעת ההתנצלות שפרסם גבאי, הוא כתב כי "ביום 29.7.18 פרסמתי בחשבון הטוויטר הודעה שבמסגרתה כיניתי את איתן ברושי "עבריין מין" והודעתי על השעייתו מפעילות במפלגה. ברצוני להודיע שאני חוזר בי מהדברים שפרסמתי ומתנצל בפני איתן ברושי ומשפחתו. לא היה שום מקום והצדקה לשימוש בביטוי זה".


 

כזכור, גבאי כינה את ברושי כעבריין מין לאחר שנחשף כי במהלך סיור של המפלגה, נגע ברושי, אז ח"כ במפלגה, בישבנה של חברתו לסיעה איילת נחמיאס ורבין. מיד כשהבחין במתרחש הורה יו״ר העבודה והמחנה הציוני אבי גבאי לצוות המפלגה וליו״ר הסיעה, ח״כ יואל חסון, לברר את נסיבות התקרית מול שני חברי הכנסת. כשהתברר המצב נזף היו״ר בח״כ ברושי והבהיר לו בצורה שאינה משתמעת שלא יסבול הטרדות מיניות - כלפי חברות כנסת בפרט ונשים בכלל.

לאחר המקרה עם נחמיאס ורבין, צפה תלונה נוספת כלפי ברושי, על אירוע שאירע לפני כ-15 שנה, אז הטריד לכאורה ברושי אישה שהשתתפה עמו בסמינר.  "הייתי בפגישה רבת משתתפים שבה נכח איתן ברושי, אז הוא לא היה חבר כנסת, הוא היה ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל", סיפרה המתלוננת לערוץ 10 שחשף את הסיפור, "כשהגיעה המעלית, עלינו למעלה אל הקומה שהיינו צריכים, שהיינו צריכים לישון בה וכל אחד כמובן לחדרו ואיתן לא נתן לי לצאת מהמעלית ולמעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באיבריי האינטימיים". 

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


לאחר אירוע זה, דיבר גבאי עם ברושי, ופרסם את ההודעה עליה הוא נתבע, ובה כתב ״שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת", אמר גבאי. במסגרת ההשעיה מפעילותו במפלגה, ברושי לא יוכל להופיע בכנסים, חוגי בית, התכנסויות, עצרות, הפגנות, אירועי בחירות ועוד", היום כאמור הגיעו השניים להסדר הטיעון שמסיים את הפרשה.
 

הסדר הטיעון בין אבי גבאי לאיתן ברושי by Anonymous Gps2yMX4Ay on Scribd