חודש וחצי מאז שהצהיר דוד ביטן כי הוא לא מעוניין באף תפקיד בממשלה מלבד זה של שר, בחדשות 12 פרסמו הערב (שני) כי רגע לפני שפוזרה הכנסת, ביטן אכן קיבל הבטחה מפורשת לכך שימונה לשר, וייתכן כי הוא ימונה לתפקיד עוד לפני קיום הבחירות הבאות. 



עוד עולה כי ביטן נמצא לפני חברי כנסת רבים אחרים ב"תור" לתפקיד שר, ובמידה ויתקיים סבב מינויים רחב הוא יהיה חבר הכסת הבא שימונה. בנוסף, במידה ונתניהו יבנה את הממשלה הבאה, מקומו של ביטן כשר בממשלה מובטח. 



לפני כחודש אמר ביטן כי למרות ההמלצה להעמידו לדין, הוא מעוניין להיות שר בממשלה הבאה, והשוואה את מצבו לזה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, וציין כי דרעי לא נמנע מלכהן כשר למרות ההמלצה לאישום נגדו. 

"אני מבקש להיות שר כי אני רואה שלא מונעים מדרעי להיות שר. אני מצפה מראש הממשלה שיעמוד בהבטחה שלו. כל התפקידים שעשיתי בארבע השנים האחרונות היו על הצד הטוב ביותר", אמר ביטן בראיון ל-103FM. 
 

ביטן הבהיר עוד כי הוא לא מעוניין להיות חבר בוועדות ולא יו"ר קואליציה. "אני מופתע שכל מיני ח"כים, אני לא אגיד שמות, רצים לתקשורת להגן עליו (נתניהו). אני לא עשיתי את זה כדי לקבל פרס, אני חושב שמגיע לי לפניהם אם הוא ממנה שרים", הוסיף.