לבית הדין של הליכוד הוגשה בסוף השבוע עתירה בהולה. העותר דורש להורות ליו”ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולמנהלת הבחירות של המפלגה לערוך בחירות לראשות הליכוד ולרשימתה לכנסת.

את העתירה הגיש אורי פרץ, חבר בתנועת הליכוד ומפעיל דף הפייסבוק “הליכוד החיובי”. בעתירה נאמר כי בהתאם לחוקת הליכוד, מרגע שהכנסת פוזרה והולכים לבחירות חדשות, יש לקיים פריימריז לראשות הליכוד ולבחור את מועמדי הרשימה הארצית לכנסת.
פרץ טוען כי נתניהו נמנע עד כה מיישום הוראות חוק המפלגה, “תוך שהוא מתעלם מרצונו הברור של הציבור – הן מקרב מתפקדי הליכוד והן בקרב התנועות האחרות - כי יאפשר לדמויות מפתח אחרות להתמודד על מקומו”.


הסכימו לממשלת אחדות ללא נתניהו. ראשי כחול לבן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 
עוד מציין העותר כי נתניהו נכשל בניסיון להרכיב ממשלה לאחר הבחירות לכנסת ה־21 והזכיר כי ראשי כחול לבן אמרו כי אם מישהו אחר היה עומד בראש הליכוד - הם היו מסכימים לממשלת אחדות.
“לכך יש להוסיף את העובדה כי יו”ר הליכוד המכהן ביצע לאחרונה מהלכים פוליטיים שגרמו להחלשת תנועת הליכוד”, הוסיף. “ואם לא די בזאת, הרי שמעל ראשו מתנופפת חרב השימוע ביחס לתיקים הפליליים התלויים ועומדים נגדו”.
פרץ אמר ל"מעריב" כי אם העתירה תידחה, יפנה לערכאות שיפוטיות אחרות. “אני מייצג הלך רוח בליכוד של יותר ויותר אנשים שסבורים שתם עידן נתניהו”, ציין. “אנחנו לא אומרים ‘רק לא ביבי’, אלא ‘לא רק ביבי’. הליכוד היה קיים לפני נתניהו - ויהיה קיים גם אחריו”.
לטענתו הוא הגיש את העתירה ביוזמתו ואיש אינו עומד מאחוריו. עם זאת, אמר כי שוחח עם מועמדים פוטנציאליים לראשות הליכוד והתרשם כי אם יוכרז על פריימריז - הם מתכוונים להציג את מועמדותם.