מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד מבקש לסיים את תפקידו כבר בסוף החודש הנוכחי, כך נודע ל"מעריב". באב"ד מנהל בעניין זה מגעים שוטפים עם שר האוצר משה כחלון.



באב"ד מבקש לקצר ככל האפשר את תקופת הצינון הנדרשת לפני שיתאפשר לו להשתלב בשוק הפרטי. באב"ד צודק בכך, כי מבחינת הניקיון הציבורי, לא כדאי שבעל תפקיד בכיר הנמצא עם רגל וחצי בחוץ ימשיך להיות מעורב בנושאים הנוגעים לפעילות השוטפת של המשרד. במקור אמור היה מנכ"ל האוצר לסיים את גיבוש תקציב 2020 ואז לעזוב, אולם לנוכח הבחירות החדשות הוא החליט להקדים את הפרישה. 
 
מנכ"ל האוצר יוחלף על ידי ממלא מקום זמני מחוץ למערכת, שאותו מנסה שר האוצר לאתר בימים אלה. נכון שמדובר בתפקיד ממלא מקום, אולם אם כחלון ייבחר מחדש לתפקיד שר האוצר בספטמבר הקרוב, סביר להניח שהוא גם יהפוך בעתיד לבעל התפקיד הקבוע. אם שר האוצר לא יצליח לאתר ממלא מקום, סביר שהתפקיד יוטל על החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו. האחרון מקורב מאוד לכחלון והוא גם הומלץ לתפקיד בידי באב"ד. אלא שלנוכח עומס תפקידו של חזקיהו, כחלון לא מעוניין להטיל עליו משימה נוספת אלא להביא מועמד מבחוץ. אם לא יאותר מנהל מתאים, התפקיד יוטל בלית ברירה על באב"ד.
 

הנהלת האוצר משותקת בפועל בימים אלה ועסוקה אך ורק בפעולות תחזוקה. ישיבות וההנהלה מתקיימות בתדירות פחות גבוהה. שר האוצר מנוע מקבלת החלטות הכרוכות בהזרמת תקציבים נוספים, כמו הקייטנות לקיץ. המשימה הקשה תהיה לקראת סוף השנה, כאשר הצו להפחתת מכסים ומסי קנייה יפוג ואי אפשר יהיה לאתר עבורו מקורות תקציביים חלופיים. למרות כל אלה, הממונה על התקציבים שאול מרידור עסוק בגיבוש תוכניות לקיצוץ בתקציבים ולגידול במקורות ההכנסה שיוצגו לממשלה הבאה.