קוראים אדוקים של המדור בטח יודעים שאנחנו אוהבים סיפורי גרושים הזויים, בעיקר כאלו שכל קשר בינם לבין היגיון בריא הוא מקרי בהחלט. הפעם, אנחנו רוצים לספר לכם על צעירה ממצרים, שהחליטה לשים סוף לנישואיה מהסיבה הכי ביזארית אי פעם - היא שונאת את ריח האפטרשייב של בעלה. אך על אף הביזאריות של בקשתה, ממה שהיא סיפרה על יחסיה עם בעלה אפשר לגמרי להבין אותה.
האישה בת ה-29 ניגשה בשבוע שעבר לבית משפט מוסלמי בקהיר, וסיפרה על הזוועות שעברה בידי בעלה בחמש שנות נישואיהם. לדבריה, האפטרשייב של בעלה מאוד חזק ומסריח וממש מכאיב לה באף, בייחוד בגלל שהיא סובלת מסינוסיטיס כרוני (דלקת של רירית הסינוסים). בשל כך, היא ביקשה ממנו שוב ושוב ואפילו התחננה בפניו שיפסיק להשתמש בו, אך הוא סרב. גם ניסיונות לבקש מאביה לדבר איתו לא הועילו כלל, והבעל האקשן נותר בשלו.

דורשת להתגרש מהבעל שלא מחלי אפטרשייב. אילוסטרציה: אינגאימג
דורשת להתגרש מהבעל שלא מחלי אפטרשייב. אילוסטרציה: אינגאימג


כאן מגיע החלק המטריד ביותר בסיפור, שגרם לצעירה להבין שהיא חייבת לשים סוף לנישואיה ויהי מה. במהלך עדותה בבית המשפט, היא סיפרה שתביעותיה התכופות מבעלה להחליף אפטרשייב הסתיימו בדרך כלל בקטטות אלימות, במהלכם הוא הכה אותה והותיר סימני אלימות על פניה ועל גופה. לאחר יותר מדי מריבות כאלו היא ארזה את חפציה וחזרה לגור אצל ההורים.

אז האם בית המשפט נתן לה להתגרש מבעלה האיום? ובכן, לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים עושה רושם שכן, מה שבכלל לא מובן מאליו כשמדובר באסלאם. לפי זרמים מסוימים באסלאם לנשים אין בכלל זכות להתגרש. באחרים היא יכולה לעשות זאת בהליך דתי הקרוי ח'ולה, במהלכו היא מתבקשת להחזיר לבעלה את הנדוניה שהעניק לה לפני הנישואים. אך לפני שתוכל לעשות זאת, יהיה עליה לשכנע את הקאדי (השופט המוסלמי שפוסק לפי חוקי השריעה) שיאשר לה לעזוב את בעלה.