תקלה בתפקוד האסלות ומיכלי ההדחה בחדרי השירותים יכולים להשבית ולשבש לחלוטין את שגרת החיים בדירתנו.

למרבה הצער (ועל פי מיטב חוקי מרפי...) תקלות אלו יכולות לקרות ברגעים הכי פחות מתאימים, למשל כאשר יש אורחים בבית או במהלך סוף השבוע. דרור בן מויאל, מנכ"ל חברת "תכלת המים", החברה המובילה בארץ בתיקון תקלות בניאגרות סמויות, מסביר: "מתוך ניסיון של שנים רבות בתחום, מצבים אלה הם בעיתיים במיוחד, משום שאנשים רבים נאלצים לקבל החלטות לא נכונות תחת לחץ ולחפש פתרונות מהירים, זולים ובלתי מקצועיים. במרבית המקרים טיפול לא מקצועי בניאגרה הסמויה מדרדר את המצב ומסבך את התקלה בשירותים, עד לכדי הגעה לצורך בשיפוץ ארוך, מקיף ויקר של חדר האמבטיה".

מה זאת ניאגרה סמויה ואיך מזהים תקלה?
הדור החדש והמודרני של מיכלי ההדחה שבחדרי השירותים הן הניאגרות הסמויות- מיכלי הדחה המותקנים בתוך הקיר שמאחורי האסלה, אשר אינן נראות לעין להוציא מכסה שירות קטן (ברוב המקרים מנירוסטה) המותקן על הקיר ולחצן הפעלה.
מרבית התקלות קשורות לבלאי ולקורוזיה של חלקי צנרת ואטמי גומי הקורות לאחר שנים רבות של שימוש, וגורמות לנזילת מים איטית היוצרת רטיבות מצטברת בקיר או ברצפה.
בעיות אחרות הקשורות לפעולת המנגנון יכולות להיות ירידה בעוצמת המים בעת ההדחה, שיבושים אחרים בהדחת המים או חס וחלילה נזילה הגורמת להצטברות מים על הרצפה כתוצאה משבר או סדק במיכל ישן.

איך מטפלים בתקלה בניאגרה סמויה?
ראשית- לא להילחץ. יש פתרונות מקצועיים וקלים לטיפול בכל בעיה בניאגרה סמויה, והטעות הגדולה ביותר תהיה לנסות ולתקן בעצמינו או לקרוא ל"בעל המקצוע" הקרוב והזול ביותר.
חשוב להבין כי האינסטלאטורים השכונתיים אינם מכירים בדרך כלל את מערכות ההדחה החדשות, אינם יודעים ואינם מוסמכים לתקנן, וימליצו לכם במקרים רבים לבצע פתיחה של הקיר בחדר השירותים על מנת להגיע אל מיכל ההדחה. המשמעות- השבתה של חדר השירותים למספר ימים (ולעיתים מדובר בחדר השירותים היחיד בבית !), המתנה להגעת חלקי חילוף מתאימים, והפיכת הדירה לאתר בניה ושיפוצים. חשוב להבין כי מנקודה זו הדברים יכולים רק להסתבך ולהידרדר- במרבית הדירות אין עודפים של קרמיקה תואמת, ובעלי מקצוע לא מעטים ינצלו את המצב וימליצו לכם לפרק את כל הקיר או אף "לנצל את ההזדמנות" ולבצע שיפוץ כללי של חדר השירותים.

איך מבצעים תיקון מהיר ומקצועי מבלי לפתוח קירות?
הפתרון הוא פשוט- פנייה לחברה וותיקה ומקצועית שתיתן לכם שירות מהיר ומיידי, תשלח צוות מקצועי לביתכם שיבצע את התיקון דרך פתח השירות שמעל האסלה, ללא צורך לפתוח את הקיר.
לדברי מנכ"ל חברת "תכלת המים", החברות והיצרנים הגדולים בארץ בעולם השקיעו שנים רבות של מחקר ופיתוח בייצור הניאגרות הסמויות והמנגנונים החדישים שלהן, ודאגו גם לפתח במקביל כלים ושיטות עבודה לתיקונם בעת הצורך. כל תקלה בניאגרה סמויה של כל אחת מהחברות והיצרנים הגדולים, ניתנת לתיקון מהיר באמצעות ציוד ייעודי הנמצא אצל אנשי המקצוע המוסמכים.

אל תבזבזו זמן בחיפוש פתרונות זולים- פנו מיידית למוקד השירות
בפעם הבאה שתזהו בעיה כל שהיא באסלה הסמויה בביתכם, אל תמתינו להתפתחות תקלה חמורה יותר- פנו למומחים של חברת תכלת המים, המוסמכים לתת שירות למרבית היצרנים ולכל סוגי הניאגרות הסמויות, אשר יתנו לכם ייעוץ מקצועי ויבחנו האם כדאי לבצע טיפול מונע (למשל החלפת אטמים) כבר בשלב זה.
במקרה של תקלה קריטית, אל תהססו - התקשרו מייד ובכל שעה למוקד השירות של "תכלת המים" (או דרך אתר האינטרנט) ותקבלו שירות מהיר ומקצועי, ללא צורך בפתיחת קירות, תוך שימוש בחלפים מקוריים בלבד ובמחיר הוגן.