בסוף שנת 2016 יצא משרד האוצר בבשורה גדולה בתחום החיסכון עם מוצר החיסכון הגמיש – "קופות הגמל להשקעה". מטרתן של קופות הגמל להשקעה היא לעודד את הציבור הרחב להגדיל את חסכונותיו הפנסיוניים באמצעות פתיחת קופת גמל ייעודית המאפשרת לו לייצר חיסכון מצטבר. מצד אחד, יוכלו החוסכים באמצעות קופות הגמל להשקעה לצבור סכומי כסף משמעותיים ולהגדיל את החיסכון הפנסיוני שלהם, כאשר מצד שני הם יכולים גם ליהנות ממסלולי חיסכון המאפשרים נזילות כספית בכל רגע.



"חיסכון" – זו לא מילה גסה. ובמדינה כמו שלנו בה המציאות הכלכלית היא מאתגרת כל כך, מדובר גם בהכרח של ממש. אז נכון שבמדינת ישראל הקיץ הוא לוהט והחורף הוא לא באמת חורף, אך תמיד כדאי לחשוב קדימה ולהיות מוכנים ל- "ימים גשומים". אחת הדרכים החכמות ביותר לעשות זאת, היא להחליט על פתיחתה של קופת גמל להשקעה.


https://www.123rf.com   צילום
https://www.123rf.com צילום


קופות גמל להשקעה הן מוצר חיסכון גמיש המאפשר לכל מי שבוחר לפתוח אותן (שכירים ועצמאים כאחד) ליהנות מהאופציה של הגדלת החסכונות הפנסיוניים – תוך אפשרות לשמור על נזילות כספית.



ראשית, כל אדם בעל קופת גמל להשקעה יכול לחסוך במהלך שנה אחת עד 70,000 ₪!



את החיסכון הנ"ל ניתן לצבור בכמה אופנים:

  1. הפקדות קבועות מדי חודש.
  2. ביצוע הפקדה חד פעמית.
  3. שילוב של שניהם יחד ועד סך של 70 אלף בשנה קלנדרית.

שנית, על אף שקופות הגמל להשקעה הן דרך מעולה להגדלת החסכונות הפנסיוניים, הן גם יכולות לשמש ככלי חיסכון נהדר למען דור העתיד שלכם.



אם ניקח לדוגמא משפחה בת 4 נפשות המעוניינת ליצור לעצמה חסכונות משמעותיים, היא תוכל לעשות זאת באמצעות פתיחתן של ארבע קופות גמל ולחסוך עד *470,000 שקלים בשנה (חיסכון של עד 280,000 שקלים!).



מי שימתינו עם משיכת כספי הקופה עד ליום שבו הם יגיעו לגיל הפרישה, יזכו לקבל הטבה מיוחדת של פטור מלא ממס וליהנות מהכסף שצברו כקצבה פנסיונית נוספת (מי שימשוך את כספי הקופה בצורה הונית – יצטרך לשלם מס רווח-הון של 25% בגין הרווח אשר נצבר בה), בדומה כמעט לכל החסכונות או ההשקעות האחרים בבורסה.



מה צריך לבדוק לפני שפותחים קופת גמל להשקעה?




הנה מספר דגשים חשובים שרצוי לבחון:



1) הגופים העיקריים אשר יוכלו להציע לכם את האפשרות להצטרף לקופות גמל להשקעה הם בתי ההשקעות וחברות ביטוח. בין היתר, גופים אלה ידרשו מכם "דמי ניהול" בעבור ניהולה של קופת הגמל שלכם. בצעו השוואה בין דמי הניהול של כמה בתי השקעות ומצאו את הגוף עם ההצעה המשתלמת ביותר (בממוצע- דמי ניהול סבירים והוגנים נעים כיום בטווח שבין 0.7%-0.9% אחוזים).



2) כפי שכבר צוין קודם לכן, קופות גמל להשקעה הן מוצר חיסכון גמיש. הן מתאימות למעשה לכל אדם אשר מעוניין להתחיל וליצור לעצמו חסכונות משמעותיים בטווחים הקצר, הבינוני או הארוך (עם אופציית מעבר בין מסלולי חיסכון שונים ללא כל עלות נוספת). במידה ולא הצלחתם למצוא את מסלול החיסכון המתאים לכם, נסו למצוא אותו בבית השקעות אחר.



3) בצעו השוואה בתי ההשקעות וחברות ביטוח מבחינת רמת השירות והתשואה שהן מניבות. תוכלו לבחון את מדדי רמת השירות בטבלת השוואה מיוחדת המתפרסמת כמדי שנה באתר האינטרנט של רשות שוק ההון.



אנו מאחלים לכם חיסכון מוצלח!



החברה המנהלת מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ מבית מיטב דש ואיילון ביטוח


האמור אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני ו/או תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח.


בכל סתירה בין האמור בעלון זה לאמור בתקנון הקרן הוראות התקנון תגברנה.


מידע זה נכון למועד כתיבתו, ההסדר התחקיתי והכללים החלים בנוגע למוצרים המפורטים עשויים להשתנות מעת לעת.