"אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של חמאס"


המועמד לראשות הממשלה, בנימין נתניהו (הליכוד), בסרטון כשבועיים לאחר סיום מבצע עופרת יצוקה בהובלת ממשלת קדימה ושבוע לפני בחירות 2009.


(מרעיש! לאחר שנבחר לראשות הממשלה בבחירות אלה ובמהלך כל ממשלות נתניהו נותר שלטון הטרור של חמאס על כנו).



***



"אנחנו נשקם את רשות השידור!"


ראש הממשלה, בנימין נתניהו (הליכוד), בפתח מושב החורף של הכנסת, מליאת הכנסת, אוקטובר 2016. את הדברים אמר לאחר ששנתיים קודם לכן נחקק חוק תאגיד השידור הציבורי החדש, גויסו עובדים, התאגיד החל להפיץ תכנים ברשתות החברתיות, והממשלה כבר קבעה תאריך לעלייתו לאוויר בטלוויזיה וברדיו במקום רשות השידור ההיסטורית.



(לא ראינו את זה מגיע! במאי 2017 החל תאגיד כאן לשדר בטלוויזיה וברדיו, ורשות השידור נסגרה כפי שקבע החוק).



***



"לאמהות יחידניות יש זכות לתהליך פונדקאות, אבל לאבות יחידנים אין זכות כזאת. זה פשוט לא הוגן וצריך לתקן את זה"


ראש הממשלה, בנימין נתניהו (הליכוד), מבטיח לתקן את חוק הפונדקאות, כך שיכלול גם גברים הומואים שמבקשים להיות הורים. סרטון בפייסבוק, יומיים לפני ההצבעה על תיקון לחוק הפונדקאות, יולי 2018.



(שוד ושבר! למרות הצהרתו ברגע האמת נתניהו הצביע נגד הסתייגות לתיקון לחוק, שהייתה אמורה לאפשר פונדקאות לחברי הקהילה. מליאת הכנסת, יולי 2018).



***



"ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר לי שאם הייתי מתקשר אליו אתמול הוא היה בטוח שזו בדיחה של אחד באפריל: 'זה הסכם כל כך טוב, אני לא מאמין שהגעתם להסכם הזה', הוא אמר. אז אמרתי לו שאנחנו בשני באפריל וזה אמיתי"

שר הפנים, אריה דרעי (ש"ס), מתגאה במתווה החדש של ישראל לפתרון בעיית המהגרים הזרים: האו"ם יפעל להעברת יותר מ־16 אלף מהגרים למדינות מערביות, וישראל תסדיר ל־18 אלף הנותרים את מעמדם. מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו (הליכוד), במשרד ראש הממשלה, אפריל 2018.



גם ראש הממשלה הבטיח לציבור באותו מעמד, ואחר כך שוב בסרטון בפייסבוק, שזהו ההסכם ההגיוני והטוב ביותר: "את הכסף שנחסוך (מביטול תוכנית הגירוש), וזה הרבה, נשקיע בפיזור המהגרים בקיבוצים וביישובים החזקים ובשיקום דרום תל אביב".



(לא ייאמן כי יסופר! שעות ספורות בלבד לאחר ההודעה מודיע ראש הממשלה נתניהו על השעיית ההסכם החדש מול האו"ם, ובתוך 24 שעות - על ביטולו הסופי. זה קורה בעקבות ביקורת חריפה מצד גורמים במערכת הפוליטית, כמו שר החינוך בנט (הבית היהודי), השרה מירי רגב, ח"כ אורן חזן (הליכוד), ומצד ראשי המאבק בדרום תל אביב, שהתנגדו לכך שיישארו מהגרים בישראל ולא כולם יגורשו. בינתיים, עד מועד הקלדת שורות אלה, לא פורסם על פתרון חדש לבעיית עשרות אלפי הזרים חסרי המעמד בישראל).



***



"ממה שראיתי פה אפשר להגיד שהתביעה קרסה. התרסקה לרסיסים. אני לא מבין איך בנסיבות כפי ששמענו כאן ניתן להאשים את החייל. ברור שהוא ייצא זכאי"


ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) בטוח בכישלון התביעה ובחפותו של אלאור אזריה בדיון על הארכת המעצר של החייל היורה, מרץ 2016.



(שמונה שופטים בשתי ערכאות של בית הדין הצבאי מצאו פה אחד את אלאור אזריה אשם בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. ינואר ואחר כך יולי 2017).



***



"אם אני שר הביטחון, אני נותן לאדון הנייה 48 שעות: או שאתה מחזיר את הגופות והאזרחים או שאתה מת"


ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) על ראש הלשכה המדינית של חמאס בשבתרבות בבאר שבע בהגשת רועי כ"ץ, אפריל 2016. הוא הקדים למשפט זה את המילים: "אתה יכול לתפוס אותי במילה, פה הכל מוקלט".



(חודש וחצי לאחר ההודעה הנחרצת, במאי 2016, מונה ליברמן לשר הביטחון. ארבעה חודשים אחר כך, בספטמבר 2016, נשאל על ידי שרון גל בערוץ 20 על הנייה החי והבועט למרות הבטחתו, וענה: "בוא נדבר בסוף הקדנציה שלי". לקראת סוף הקדנציה, באוגוסט 2018, על רקע עימותים קשים על הגדר ופעולות טרור של חמאס, הודה ליברמן בראיון לאלכס פישמן ב"ידיעות אחרונות" שחיסול הנייה בידי ישראל הוא רעיון רע).



***



"לקונים כדאי לחכות, כי המחירים יירדו. לקבלנים אני אומר — תמכרו. כי המחירים ב־2015 יהיו נמוכים יותר מ־2014"


שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) בוועידת הנדל"ן של "כלכליסט", אפריל 2014.



(מחירי הדירות עלו בשנת 2015 ב־6 אחוזים בממוצע. לפיד פוטר על ידי ראש הממשלה נתניהו בסוף 2015, ולא יישם את תוכניתו "מע"מ אפס", אבל בואו, גם ככה התחזיות שלו היו מופרכות).



***



"מה זה קשור בכלל, אני אעסוק בזה ואני אעסוק בזה. אין קשר למי יש ולמי אין, ואני גם לא יודע מה יש לו ומה אין לו, זה ממש לא רלוונטי"


יו"ר כולנו, משה כחלון, מבטיח בעברית רהוטה שהוא יעסוק גם יעסוק במתווה הגז – למרות חברותו עם המיליארדר קובי מימון, המחזיק בחלקים ממאגר "תמר", בראיון ליונית לוי ועמית סגל, חדשות 2, ינואר 2015.



(שר האוצר משה כחלון מודיע שהוא מנוע מלעסוק בנושאים הקשורים במאגרי הגז הטבעי של ישראל בגלל חברותו האישית עם קובי מימון, ומעביר את סמכויותיו בנושא לראש הממשלה נתניהו. הודעה לתקשורת, מאי 2015).



***



"אין לי ספק שבימים הקרובים כל הנושא הזה של עפיפונים ימוגר"


חבר הקבינט המדיני־ביטחוני, משה כחלון (כולנו), מפגין ביטחון לגבי סיומו המיידי של טרור בלוני הנפץ בביקור בעוטף עזה במאי 2018.


(למעלה משנה אחר כך "הנושא הזה של עפיפונים" עדיין נמשך).



***



"בפסח 2018, בעזרת השם, ייפתח קו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים"


שר התחבורה, ישראל כץ (הליכוד), בהודעה למצלמות, אוקטובר 2016. ושוב, שנה לאחר מכן, באוקטובר 2017: "בערב פסח הבא נחנוך, בעזרת השם, את קו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים".



(השם לא עזר. קו הרכבת לירושלים נחנך בספטמבר 2018, כחצי שנה אחרי ערב פסח התשע"ח־2018, באופן חלקי בלבד ועתיר תקלות).



***



"עמונה לא תפונה"


שרת התרבות, מירי רגב (הליכוד), מציגה כיתוב על ידה בעת ההצבעה בקריאה טרומית בעד חוק ההסדרה. תמונת היד עם הכיתוב ועם חזרה על ההבטחה הועלו לעמוד הפייסבוק והטוויטר של השרה בנובמבר 2016 – למרות שבשלב זה עמד כבר פסק דין סופי של בית המשפט העליון על פינוי עמונה, ובקשת המדינה לעיכוב הפינוי נדחתה.



(כעבור שלושה חודשים, בפברואר 2016, עמונה פונתה).



***



"לא יהיה כלום" ראה אור בהוצאת דני ספרים