מצרים, ירדן ומרוקו הודיעו לממשל טראמפ כי בכוונתן להשתתף בוועידה שתתקיים בסוף החודש בבחריין, בראשות ארצות הברית, זאת במסגרת תוכנית השלום האמריקאית, כך מסר היום (שלישי) גורם בכיר בבית הלבן. השתתפותן של מצרים וירדן חשובה במיוחד לפתרון התוכנית, כך עם זאת, מנהיגים פלסטינים הבטיחו להחרים את הוועידה.
בתחילת השבוע פורסם בחדשות 13 כי ישראל עדיין לא קיבלה הזמנה רשמית להגיע לאירוע, שאמור להתקיים בעוד כשבועיים, בתאריכים ה-25 וה-26 ליוני. על פי הדיווח, יועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר לנתניהו כי ארה"ב ממתינה לקבל אישורים ממדינות רבות שהוזמנו לפסגה, בעיקר מוסלמיות, ורק לאחר שתקבל אותם תועבר לישראל הזמנה רשמית. 
סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, שב והדגיש כי "כל הפלסטינים דוחים על הסף את הסדנה הכלכלית במנאמה שבבחריין". לדבריו, מי שרוצה להגן על האינטרסים של העם הפלסטיני, עליו לתמוך בקונצנזוס שמייצג הנשיא מחמוד עבאס, הוועד הפועל של אש"ף וכל הארגונים הפלסטינים והסקטור הפרטי - לפיו אנו דוחים את היוזמה האמריקאית". 

בשבוע שעבר דווח כי מדינות אירופאיות שהוזמנו לתוכנית, וזהותן לא פורסמה, מסתייגות מהתוכנית האמריקאית משני טעמים. הטעם הראשון לחוסר המענה להזמנה, הוא חוסר אמון אירופי בתוכנית, שנתפסת כמוטה לצד הישראלי, וככזאת שלא תעמוד בתנאי הסף הפלסטינים. הטעם השני פחות קשור ליחסי ישראל והפלסטינים, ויותר למתח שבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שחתום על התוכנית, והאיחוד האירופי.
 
על פי הדיווח בכאן 11, למרות שמספר מדינות אירופאיות הוזמנו לפסגה, האיחוד האירופי עצמו לא הוזמן, וזאת בשל הסלידה של הבית הלבן למוסדות על לאומיים. יש לציין כי יועצו המיוחד של טראמפ - חתנו ג'ארד קושנר, נמצא בימים אלה בבריסל, שם הוא דן עם בכירי האיחוד האירופי. באירופה עצמה תיארו את ההתנהלות האמריקאית לקראת הוועידה כ-"בלאגן" כאשר מההזמנות נשלחו לבנק המרכזי של מדינות, חלק למשרד האוצר וחלק למשרדי החוץ.