כשזה נוגע לסמארטפונים ולאייפונים למיניהם, העולם מתחלק לשניים - אלו שמכורים למכשירים ולא מסוגלים לחיות בלעדיהם, ואלו שבטוחים שהם יכולים להפסיק מתי שהם רק רוצים. כן, בסופו של יום הרוב המוחלט לא יכול לתפקד בלי המכשיר החכם הזה, שמביא המון תועלת אבל גם יוצר תלות רבה.

אז עכשיו שסיכמנו שאנחנו לא יכולים בלעדיו, נשאלת השאלה עד כמה גדולה ההשפעה של המכשיר על חיינו? כדי לבדוק זאת לעומק, ספקית אינטרנט אמריקאית בשם Frontier Bundles החליטה לעשות ניסוי קטן, במסגרתו תעניק 1,000 דולרים למי שיצליח לעמוד באתגר הבא: "אנחנו מחכים לאדם האמיץ שיהיה מוכן לוותר על הסמארטפון למשך שבוע שלם, ובמקום זאת להשתמש בטלפון מתקפל מהניינטיז".
 

באתר של החברה, נכתב שהמועמדים המושלמים הם "מכורים לסמארטפונים, מומחים לרשתות חברתיות וגיקים של טכנולוגיה". המועמד הנבחר יקבל ערכת הישרדות ברוח הניינטיז שכוללת מפה, ספר כיס לטלפונים, פנקס, עט וכמה דיסקים, כדי להפוך את החוויה לנוסטלגית במיוחד. בנוסף לחזרה בזמן לשנות ה-90, הוא יתבקש לכתוב איך החוויה הזו משפיעה עליו - האם חייו השתפרו בזכותה והוא מרגיש יותר חופשי בלי המסארטפון? או שאולי חייו נהיו הרבה יותר קשים בלי המכשיר האהוב?
בנוסף לכך, החברה גם תעקוב אחר המועמד (אבל תשמור את המידע חסוי), ותבדוק כמה זמן לוקח לו לבצע פעולות פשוטות כמו לשלוח סמס או מייל דרך המכשיר המיושן. מעל לכל, בחברה רוצים לדעת איך השימוש בפלאפון המתקפל השפיע על הפרודוקטיביות ועל השינה של המועמד, תוך כדי קבלת חשיפה לעצמה, כמובן.