כתב האישום המתוקן במסגרת ההסדר בתיק המעונות יוגש ככל הנראה מחר בבוקר בבית משפט השלום בירושלים, כך נמסר הערב (שלישי) מדוברות בתי המשפט. עוד נמסר כי הדבר מתבצע לבקשת פרקליטי שרה נתניהו ובהסכמת בית המשפט.
בסוף החודש נתניהו חתמה על הסדר טיעון עם הפרקליטות בתיק המעונות, בו הואשמה בארבעה סעיפים שונים. על פי ההסדר, אשת ראש הממשלה תשלם 55 אלף שקלים, שחלקם קנס וחלקם החזר לקופת המדינה. סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף הגיע גם הוא להסדר טיעון שיכלול מאסר על תנאי ותשלום קנס של עשרת אלפים שקלים.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט בשנה שעברה כי רעיית ראש הממשלה תועמד לדין בפרשת המעונות בכפוף לשימוע, בגין בארבעה סעיפי עבירה שונים. סעיפי העברה הם כאמור, העסקת חשמלאי פרטי בבית ראש הממשלה וגלגול התשלום למדינה, שימוש בעבודת משרד ראש הממשלה לטיפול באביה החולה ורכישת רהיטי גן למעון ראש הממשלה והעברתם לבית משפחת נתניהו בקיסריה ובניפוח הוצאות המזון במעון ראש הממשלה. סך כל עלות העבירות מסתכם במאות אלפי שקלים שיצאו מקופת המדינה.

אביחי מנדלבליט. קרדיט: מרק ישראל סלם

על פי החשד, החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מרץ 2013, פעלה נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף, אשר שימש תחילה כראש אגף בכיר משאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.
הסיבה למהלך, עפ"י החשד, היא על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.