למעלה מאלף דתיים וחרדים הגיעו הערב (שלישי) לכיכר אורדע ברמת גן לעצרת מחאה לנוכח כוונת העירייה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. בין המשתתפים היו רבנים מרמת גן ומערים אחרות, שיצאו בקריאה לשמור על השבת ולא ליישם את הכוונה להפעלת תחבורה ציבורית בעיר. בין הרבנים שהגיעו לעצרת היו ממלא מקום הרב הראשי לרמת גן אהרון כץ, הרב הראשי לשעבר של העיר יעקב אריאל, מבכירי הציונות הדתית, ראש ישיבת ההסדר בעיר הרב יהושע שפירא והרבנים יצחק בצרי, זמיר כהן ויוסף צבי פורת שהגיעו מערים אחרות.



ההפגנה ברמת גן. קרדיט: אבשלום ששוני



הרב של שכונת רמת השקמה,שמעון בן חיים, הזהיר את ראש העירייה כרמל שאמה הכהן שחמש שנים חולפות מהר והציבור הדתי בעיר לא ימהר לשכוח. "תתייחס, תכבד, תן לנו את מה שהבטחת לפני מה שעלית לכיסא. אנחנו קיימים, נהיה ותצטרך אותנו בעוד חמש שנים, זה לא הרבה זמן. זה לא ערב שהיה ונגמר".



שאמה הכהן הודיע שבכוונתו להביא את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת להצבעה במועצת העיר. "אתן חופש הצבעה וכל אחד יצביע על פי מצפונו", הוא ציין – "זו עצרת דמוקרטית, אני מבין את הכאב של כל אדם מאמין שהשבת היא ציפור נפשו, אבל אני מצר על גורמים קיצוניים, בעיקר מחוץ לעיר, שמנסים לגרור לשנאת חינם".



"אני מסורתי ומברך קידוש בכל ליל שבת, אבל בתחבורה ציבורית בשבת, שלא תיכנס לשכונות ולא תעצור ליד בתי כנסת, יש פיקוח נפש ומתן אפשרות לרבים שאינם שומרי שבת לצאת לבלות בתל אביב ולא לשלם על מוניות".