שלוש שריפות פרצו היום (רביעי) בעוטף עזה וכעת נבדק החשד האם נגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. צוותי עובדי קק״ל, צוותים של כיבוי והצלה, צה״ל ורשות הטבע והגנים פעלו ביער בארי בשני אירועי שריפה. כמו כן, שריפה נוספת פרצה בשדה חיטה צמוד ליער בנחל עוז. רק אתמול פרצו שבע שריפות כתוצאה מבלוני התבערה. בתוך כך, בלון נפץ התפוצץ סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. תושבים דיווחו על פיצוץ חזק שנשמע בישוב. לא נגרם נזק ואין נפגעים.



בתוך כך בצפון, כוח צה"ל זיהה בצהריים רחפן שחדר מלבנון למרחב האווירי של ישראל - שחזר צפונה. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן היה במעקב הכוחות.



כזכור, בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל, צומצם אמש מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים - עד להודעה חדשה. 


בינתיים, יחידת בלוני התבערה “בני זוארי ברפיח” הודיעה אתמול כי הם הפריחו “בלוני רעל לעוטף עזה”. בהודעה נאמר כי “מדובר בכלים חדשים שאנו משתמשים בהם. היחידה שלנו הפריחה בלוני רעל מסוכן מאוד לבני אדם וליבולים ממזרח לרפיח. בתוך המעטפות השחורות ישנן הפתעות לציונים. יהיו לנו הפתעות חדשות”.
 
מאוחר יותר דיווחו פלסטינים על ירי של צה”ל לעבר בלונים שהופרחו מאזור חאן יונס, במטרה להפילם בתוך הרצועה. לא ברור אם יש קשר בין הירי לבין הודעת היחידה על הפרחת בלוני הרעל.