כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בגין עבירה של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה בפרשת המעונות. נתניהו חתמה מוקדם יותר בבית המשפט השלום בירושלים על הסדר טיעון בנושא ותפצה את המדינה ב-55 אלף שקלים. הפרשן המשפטי גיא פלג התייחס היום (רביעי) בפתח תוכניתו ב-103FM לסיום הפרשה והפנה את הזרקור אל ראש הממשלה בנוגע למקרים אחרים בהם התלננו עובדים על העסקה פוגענית במעון בבלפור.

פלג פתח ואמר: "אחרי ימים של מתח מורט עצבים ושעות של חרדה, הסכימה הגברת נתניהו סוף סוף לחתום על הסדר הטיעון. לפנות בוקר הועברה ההודעה המרגיעה לפרקליטות. חתמה. כתב האישום בתיק המעונות שעסקנו בו כל כך הרבה, צפוי להסתיים ביום ראשון הקרוב בהודעה של הגברת נתניהו בעבירה פלילית. פלילית אך מצחיקה של ניצול טעות של הזולת ורישום צ'ק של 55 אלף שקלים בלבד".


 


"בימים האחרונים יש לי רושם שמי מהקולגות שלי חש אי נוחות מסוימת לעסוק בענייניה של הגברת נתניהו. שוב אני קורא ברשתות החברתיות טענות כאילו אנחנו עוסקים בשוליים של השוליים וברכילות מיותרת כמו בתביעה של העובדת שירה רבן והתיאורים הקשים של מה שהיא טוענת שהתרחש בבית רה"מ".

"אני ממש לא חושב כך. אני חושב שיש להביט בתמונה הגדולה. הטענות, שרבות מהן קיבלו כבר חותמת של בית המשפט בפסקי דין, על העסקה פוגענית דווקא בבית ראש הממשלה. הדריסה השיטתית של עובדים מוחלשים, ההתעמרות בהם והפיכת חייהם לסיוט. הטענות הללו אינן מופנות לראש הממשלה, שכמעט כל ההתפרצויות הנטענות לא היו בנוכחותו, אך התמונה הכללית ארוכת השנים ידועה לו היטב. הימשכות הפגיעות בעובדים מלמדת שהוא כנראה אדיש לכך. בכך יש לעסוק. מי שאמור לדאוג לשוויון וחיזוק אוכלוסיות מוחלשות היה צריך בראש ובראשונה לעצור את ההתעמרות בביתו פנימה".