המחאה נגד חוק ההסגרה לסין: משטרת הונג קונג ירתה היום (רביעי) כדורי גומי וגז מדמיע לעבר עשרות אלפי מפגינים שזרקו בקבוקי פלסטיק במהלך היום הרביעי להפגנות נגד הצעת חוק ההסגרה לסין - לפיה חשודים המבוקשים ברחבי היבשת יישלחו למשפט מעבר לגבול. המפגינים שיתקו את מרכז העיר וצבאו על בניין המועצה המחוקקת, שהסכימה לדחות באופן זמני את הדיון בהצעת החוק. 22 אנשים נפצעו במהלך המהומות.



ברשתות החברתיות פורסם וידאו שמראה כיצד המשטרה מנסה לפזר את ההמון באמצעות גז מדמיע, כדורי גומי ושקיות שעועית. בסרטון אחר נראים עיתונאים מתעמתים עם השוטרים בנוגע לטקטיקה שלהם. המפגינים, רובם צעירים לבושים בשחור, הקימו מחסומים ומתכוננים למצור ממושך על האזור, והזכירו בהתנהלותם מחאות פרו-דמוקרטיות קודמות.



בתוך כך, שני אתרי אינטרנט למבוגרים בהונג קונג קראו לגולשים להצטרף למחאה נגד חוק ההסגרה לסין. בהודעה שפורסמה באחד האתרים נכתב: "האם אתה רוצה לחיות את שארית חייך ולהביט מעבר לכתפך? לא יהיה מקום בטוח יותר או ביטחון, הממשלה מכשילה אותך, המערכת מכשילה אותך, החברה מכשילה אותך. אתה רוצה להכשיל את עצמך?" אתר פורנו במדינה קרא גם הוא לפני שלושה ימים לאזרחים להצטרף למחאה לאחר שהעלה באנר לעמוד הנחיתה שלו.


 


כמו כן, איגוד האמנים של הונג קונג קרא למוסדות התרבות ולגלריות בעיר להשעות את פעילותם היום ולאפשר לעובדים להשתתף בשביתה. במכתב פתוח ששלח כתב איגוד האומנים כי "חוק ההסגרה המוצע עלול לסכן באופן חמור את חופש הביטוי שעליו מתבססת עבודתם של אמנים - אם יתקבל".



האמן וחבר האיגוד, וונג קה יינג, אמר ל- CNN כי מוסדות האומנות תומכים במחאה ומאפשרים לעובדיהם להשתתף בהפגנות, וציין כי האיגוד משתתף בהפגנות "כדי לסייע במאבק על חופש הביטוי".



"יצירות אמנות רבות בהונג קונג עוסקות בחברה, והן קשורות לפוליטיקה", אמר וונג. "אנחנו לא רוצים להישלח לכלא בגלל העבודות שלנו, או להיענש על הצגת עבודות פוליטיות. זה מה שקרה לאמנים בסין".