הקרב על ראשות מפלגת העבודה מתחמם: חבר הכנסת איציק שמולי הודיע היום (רביעי) באופן רשמי כי יתמודד על ראשות המפלגה. "הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים", כתב שמולי בפייסבוק, "אתמודד לראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה". פרט לשמולי, עד כה הודיעו הח"כים עמיר פרץ וסתיו שפיר כי יתמודדו על תפקיד יו"ר המפלגה. 



עוד הוסיף שמולי: "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לחזק את הערכים עליהם גדלנו, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי עבור המדינה. אני מודע לגודל האתגר ויודע שאני האדם המתאים ביותר למשימה, אבל כדי שזה יקרה אני צריך אתכם איתי".


כזכור, אתמול הודיע יו"ר המפלגה אבי גבאי כי הוא מקבל על עצמו את האחריות לכישלון המפלגה בבחירות האחרונות וכי לא יתמודד שוב לתפקיד יושב הראש. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב גבאי: "אני מודה לתומכים, לחברים ולשותפים היקרים והאהובים שלי". "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה, ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואליים כדי להחליט ולהודיע", כתב. "כשחשבתי על הדברים בשבועות האחרונים, ראיתי עיניים רבות שמאמינות ואומרות שאסור לוותר, עיניים שאני יודע שהן עצובות לקרוא את הדברים.
 
"לא היה לנו קל. כלל וכלל לא. הלכנו במסע עם אינסוף היתקלויות מכל הכיוונים, מסע רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד. והיו גם טעויות, שעליהן אני לוקח אחריות מלאה ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון".
 
גבאי ציין: "יש ללכת בדרך המלך ולבחור יו"ר בפריימריז של כלל חברי המפלגה. בחירת יו"ר היא הדרך המרכזית שבה החברים משפיעים על כיוון המפלגה, ואסור לקחת מכם את הזכות והחובה הזאת". עם זאת, גבאי לא התפטר מחברותו בכנסת, ואם יוחלט להקפיא את הרשימה לכנסת הקרובה, הוא ימשיך לכהן כמספר 2 ברשימה. עדיין לא ברור אם יחליט להתמודד לכנסת במקרה שיוחלט על פריימריז.
 
על הקווים מתחמם גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שטרם החליט אם לחזור ולהתמודד. מועמד אפשרי נוסף הוא אלוף במיל' יאיר גולן, שהכריז על כוונתו להיכנס לפוליטיקה. בתוך כך, בעקבות עתירה של ח"כ עמיר פרץ ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני החליט אתמול בית המשפט המחוזי בתל אביב כי ועידת המפלגה שנועדה להיום תידחה עד לאחר קיום משאל בקרב כל המתפקדים לגבי אופן בחירת היו"ר והרשימה לכנסת (בוועידת המפלגה, בפריימריז, או שהרשימה שנבחרה בבחירות האחרונות תישאר ללא שינויים)..