דובר צה"ל מוסר כי הלילה (חמישי), תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", מסר דובר צה"ל.

מוקדם יותר הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, וזוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. תושבים באזור דיווחו כי נשמע פיצוץ במרחב. מדוברות אשכול נמסר כי אין נפילה בתוך ישוב וכי מתבצעות סריקות במרחב, ללא ממצאים. לא ידוע על נזק. 



בלוני התבערה חזרו לעוטף עזה עם כמות גדלה והולכת של שריפות שהתרחשו בימים האחרונים כאשר רק ביומיים האחרונים התרחשו כ-15 שריפות ואתמול אף אותר פריט תבערה ביישוב באשכול, לאחר שתושבים דיווחו על שמיעת פיצוץ ורק במזל לא גרם לנפגעים בנפש או לנזק.



בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הודיע מתאם הפעולות בשטחים כי הוחלט אמש על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. כזכור, בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל, צומצם אמש מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים.



שריפה בעוטף עזה שנגרמה בעקבות בלון תבערה. קרדיט: רויטרס



אתמול נשא דברים הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס התייחדות לחללי חטיבת הנח"ל והתייחס למצב הביטחוני. "אל לנו לשכוח כי עודנו נדרשים לעמוד איתן נגד צבאות טרור המקיפים אותנו", ציין כוכבי. עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "עלינו להתאים את שיטות הלחימה לאתגרי העתיד, ולהיערך ליצירת מענה רלוונטי מול מזימות האויב והכרעתו ביום הפקודה".