"אנחנו לא אירופה אבל אנחנו יכולים לעשות אירוויזיון, אנחנו לא אמריקה - אבל יש לנו כוכבי רוק", במילים אלו פתח הערב (רביעי) המגיש אורי גוטליב את טקס פרסי אקו"ם לשנת 2019.


האירוע בו אגודת הקומפוזיטורים, המחברים והמו"לים, מחלקת את הפרסים לאנשים שעשו את השנה החולפת במוזיקה, סוג של "גראמי" ישראלי, אם תרצו. רק שבשונה מארה"ב, על מקבלי הפרסים בטקס שנערך בסינמה סיטי, גלילות, הודיעה הוועדה מבעוד מועד. את החלק האמנותי בטקס פתח הזמר בניה ברבי עם השיר "כמה טוב שבאת", מיד אחרי ביצוע השיר העניק לו אברהם טל את פרס "פריצת השנה".
את פרס "שיר השנה" קיבל המוזיקאי עדן חסון על השיר "שמישהו יעצור אותי", ולאחר מכן גם ביצע את היצירה. את פרס "עידוד פרסום היצירה למחברת" קיבלה שרון הלוי, שהודתה לשרית חדד, ירדנה ארזי, ענבל פרלמנטר ומוזיקאיות אחרות שהשפיעו על התרבות. את פרס "עידוד פרסום היצירה למלחינה" קיבלה בר חן. את פרס "אלבום השנה" קיבל אלון עדר.


בניה ברבי. צילום: קיץ ברבנר


גוטליב. צילום: קיץ ברבנר


עדן חסון. צילום: קיץ ברבנר


הזמר איתי לוי ביצע את הלהיט "קירות", שכתב אבי אוחיון, שקיבל את פרס הישג השנה למחבר. שותפו ליצירות רבות, המלחין דורון מדלי זכה בפרס, לא לפני שהזמר משה פרץ ביצע את שירו "קרמלה".
לאחר מכן ביצעו אמנים שונים מחרוזת מיוחדת, דפנה דקל שרה את "אחכה לך", אילנה אביטל ביצעה את "אותך", עמית צח ששר את "אם את עדיין אוהבת אותי", אילנית שרה את "שיר של יום חולין" - כחלק ממחווה לרגל פרס מפעל חיים שהוענק למפיק שלמה צח.
הפזמונאי, המתרגם וכותב "מעריב", אבי קורן קיבל פרס מפעל חיים, ומי שהקדישה לו את השיר הייתה שולה חן שביצעה את השיר "בוא הביתה" ו"איזו מין שלווה". "מי כמוני יודעת כמה מגיע לך הפרס הזה, תודה על החברות והשותפות", הוסיפה חן.

דפנה דקל. צילום: קיץ ברבנר



אילנה אביטל. צילום: קיץ ברבנר


דורון מדלי. צילום: קיץ ברבנר


"יותר מזה אנחנו לא צריכים", "בוא הביתה", ו"רוח שטות" הם רק כמה מהפזמונים אותם חיבר האמן הוותיק. "אני רוצה לומר לכם, שלפני 5 שני התגלתה אצלי מחלת הסרטן, להלן 'המחלה' זה לא היה ברור שאעמוד כאן, 4 ימים לפני יום ההולדת ה-74 שלי". עוד הקדיש קורן תודה מיוחדת לשולה חן אם ילדיו. "אני מאוד שמח על הכבוד, ושמח להמשיך לעבוד, ומודה לחבר קרוב, אלי עזור, בזכותו אני ממשיך לכתוב מדי שבוע ב'מעריב' לעורך ב-eco99fm וברדיו 103fm. אסיים בשורה שכתב מי שכתב, 'יותר מזה אנחנו לא צריכים'".
 
האחיות כרקוקלי ביצעו את השיר "שני משוגעים" של עומר אדם, השיר שזכה בפרס השיר המושמע ביותר. פרס הישג השנה למעבד הוענק לסתיו בגר, שגם היה מיוצרי השיר 'יחד' עם אליה רוסיליו. פרסי מפעל חיים בתחום הזמר העברי הוענק לרמי פורטיס וברי סחרוף. ברי סחרוף שקיים הופעה בערב במקום אחר ולא יכול היה להגיע צילם סרטון מיוחד בו הודה לוועדת הפרס ולחברו ליצירה רמי פורטיס, שכן הגיע.