“גורמים בליכוד מפעילים עלי ועל חברי לחצים כבדים למשוך את העתירה שהגשתי לבית הדין של הליכוד לחייב עריכת פריימריז לראשות המפלגה”, כך אומר ל”מעריב” פעיל הליכוד אורי פרץ.
 
כפי שפורסם שלשום ב”מעריב”, פרץ, חבר ליכוד זה ארבע שנים, הגיש בסוף השבוע שעבר עתירה בהולה בדרישה להורות ליו”ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולמנהלת הבחירות של המפלגה לקיים בחירות לראשות הליכוד ולרשימתה לכנסת. זאת לאחר שהנהלת הליכוד החליטה שלא לקיים פריימריז לתפקיד היו”ר ולהקפיא את הרשימה לכנסת.
 
“מאז הפרסום על העתירה שהגשתי אני מוצף בפניות ובלחצים להסיר אותה”, סיפר אתמול פרץ. “בין היתר, היה מי שדאג להתלונן לפייסבוק על הדף בשם ‘הליכוד החיובי’ שאני מנהל והדף הוסר”. לדבריו, בין המטלפנים אליו היה גם שר המשפטים החדש אמיר אוחנה. “הוא ביקש לברר אם אני זה שעומד מאחורי התלונה”, סיפר פרץ.
 

גם ברשתות החברתיות של פעילי ליכוד החלה מתקפה נגד פרץ ואחד הגולשים אף כתב: “’הליכוד החיובי’ - שמאלנים שחדרו לשורות הליכוד כדי למרוד בנתניהו. יש לסלק מיד את הגיס החמישי החוצה”. לדברי פרץ, למרות הלחצים הוא נחוש לקדם את העתירה. הוא הוסיף כי אם העתירה תדחה, הוא יבקש לקיים דיון מיוחד בפני הרכב של שבעה שופטים בבית הדין של הליכוד ואם יהיה צורך - יעתור גם לבית המשפט המחוזי. 
 
בעתירה שהגיש בשבוע שעבר באמצעות עו”ד ריטה פרייס נטען כי “בהתאם לחוקת הליכוד, מרגע שהכנסת פוזרה והולכים לבחירות חדשות יש לקיים פריימריז לראשות הליכוד ולבחור את מועמדי הרשימה הארצית לכנסת”.
 

פרץ הוסיף וטען כי יו”ר התנועה נתניהו נמנע עד כה מיישום הוראות חוק המפלגה, “תוך שהוא מתעלם מרצונו הברור של הציבור – הן מקרב מתפקדי הליכוד והן בקרב התנועות האחרות - כי יאפשר לדמויות מפתח אחרות להתמודד על מקומו”. עוד טען כי “נתניהו ביצע לאחרונה מהלכים פוליטיים שגרמו להחלשת תנועת הליכוד, ואם לא די בזאת - הרי שמעל ראשו מתנופפת חרב השימוע ביחס לתיקים הפליליים התלויים ועומדים נגדו”.