לבית משפט השלום בבאר שבע הוגשה תביעה תקדימית בגין כינוי גנאי בשמירת "איש קשר" בטלפון הנייד. על פי כתב התביעה, בתו של עו"ד מוטי יוסף, המכהן כחבר מועצת גן יבנה, עיינה לתומה ברשימת אנשי הקשר בטלפון של אביה באמצעות האפליקציה ME, המאפשרת לראות כיצד שמרו אנשי קשר את שמו של בעל המכשיר, ובלבד שגם הם הורידו אפליקציה זו.



להפתעתה, היא גילתה כי אביה נשמר על ידי אחד מאנשי הקשר המתגורר בגן יבנה כ"מוטי יוסף - נוכל לא אמין". יוסף החליט לתבוע את המכפיש, וציין כי ככל הנראה אנשים נוספים נחשפו לתיאור הגנאי המכפיש, כיוון שאפליקציה זו בנויה באופן המאפשר לאנשים ששמו של בעל המכשיר לא שמור אצלם בזיכרון הטלפון לזהות את בעל המכשיר, תוך התבססות על השם ששמור אצל אנשי קשר אחרים שמשתמשים באפליקציה.



לאור זאת טוען יוסף, באופן תקדימי, כי כינוי גנאי באמצעות אפליקציית ME הוא הוצאת דיבה ברשתות החברתיות. יש לציין כי הנתבע מיהר לשנות את שמו של יוסף ברשימת אנשי הקשר שלו ואף פנה אליו אישית והתנצל.



עו"ד גיל נמיר, המייצג את יוסף, מסר: "התביעה הוגשה בשל כינוי פוגעני ומשפיל שרשם הנתבע באפליקציה, תוך ידיעה ברורה כי אין ממש בכינוי משפיל זה ומתוך מטרה להשפילו בעיני הבריות. עוגמת הנפש שחווה מרשי עת נתקל בכינוי פוגעני זה לא תתואר".