המרוץ לראשות מפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-22 מתחמם ואל עמיר פרץ וסתיו שפיר שכבר הודיעו על התמודדותם הצטרף איציק שמולי. "נורא אכפת לי מהבית הזה", אמר בראיון ל-103FM, "אני מגיע להתמודדות על התפקיד באמצע המשבר הכי גדול בתולדותיו. אני חושב שאני יכול להביא לו את הריסטרט. יש אתגר במחנה כולו לייצר חיבורים אפשריים כדי לפרוץ את גבולות המחנה על מנת לנצח את הימין ואת נתניהו. אני מדבר לאנשים בגובה העיניים והם מאמינים לי. אני חושב שאוכל לגרום לאנשים לחזור מחדש למפלגת העבודה".






"לא קפצתי בראש ולא הודעתי מיד על ההתמודדות", אמר עוד, "בחנתי את הדברים. שאלת הסיכוי לנצח לא עמדה על הפרק אלא היכולת שלנו לייצר מהלך ביום שאחרי. כשאתה בא לתפקיד כזה ללא אגו אתה מסוגל לייצר שיתופי פעולה שיכולים לייצר מהלך. כרגע יש אתגר וצריך להתמודד איתו. אפשר לומר שמפלגת העבודה תהיה עסוקה רק בעצמה ובשיקום שלה בעשור הקרוב ולהתעלם מהמציאות. זה נכון שיש אתגר במפלגה והיא לא תוביל את המחנה לא משנה מי יעמוד בראשה, אך במסגרת הזו גם אהוד ברק, גם ציפי לבני וגם יאיר גולן צריכים להצטרף אלינו".



לגבי האפשרות שיסיר את מועמדותו לתפקיד היו"ר במידה ואהוד ברק יחליט לרוץ השיב שמולי בשלילה. "אציב את מועמדתי מתוך האמונה שאני מסוגל לעשות את התפקיד בצד הטוב ביותר. אני קורא לכל השמות הרלוונטיים להתגייס. אני בקשר לא רק עם ברק אלא גם עם אחרים ואחרות כי המטרה שלנו משותפת. האנשים הללו צריכים להיות במערכת הפוליטית כי יש להם מה לתרום ואני לא פוחד מבחירות במפלגת העבודה".