מי אנחנו?


עיזה פזיזה הוא משק משפחתי ופינת חמד קולינרית הממוקמת במושב טל שחר, למרגלות הרי ירושלים ובלב כרמים מוריקים ושדות חקלאיים. אולי זה נשמע רחוק, אבל מדובר במרכז הארץ, 7 דקות מלטרון ורק 5 דקות מכביש 6. המשק כולל דיר עיזים שמח ופורה, מחלבה, מרכז מבקרים ומעדניית גבינות ומוצרים משלימים לאירוח ולפיקניקים איכותיים. המשק מציע חוויית אירוח כפרית עשירה לקבוצות מאורגנות ולמבקרים פרטיים מכל הארץ (וגם מחו"ל...).



איך הכל התחיל?


דרכנו המקצועית החלה בשנת 2004, אז הוקם דיר העיזים על-ידי בני המשפחה. העדר מנה תחילה מספר מצומצם של גדיות צעירות, ובמרוצת השנים גדלנו מעט ולמדנו לעומק את מלאכת גידול העיזים ואת רזי הגיבון. כיום - העדר שלנו עודנו משפחתי, אך גדול דיו כדי לספק את כל צרכי המחלבה. 



בשנת 2006 הוקמו לצד הדיר גם מחלבה קטנה, ויחד אתה מעדניית גבינות כשרה למהדרין, הפעילה כל ימות השבוע, למעט שבת וחג. המקום משמש כמרכז מבקרים חקלאי-תיירותי ומהווה דגם לימודי פעיל בתחום חקלאות העיזים הטבעית בארץ, הרואה לנגד עיניה את טובתם של בעלי החיים בראש ובראשונה, ומתוך כך מאפשרת לגדיים לינוק בחופשיות ולאימותיהם לרעות בשדה מדי יום.


מחלבת "עיזה פזיזה"
מחלבת "עיזה פזיזה"


ממה תוכלו ליהנות אצלנו?


ראשית - בקרבת מרכז המבקרים דרות העיזים, ויחד אתן גם הגדיים הצעירים והשובבים. שערי הדיר פתוחים, והעיזים הידידותיות מורגלות בקרבת אנשים ופנויות לקבלת אורחים. 



אתם מוזמנים לבקר ולהכיר את הפנים ואת האנשים שמאחורי הגבינות, לסייר במשק ולהתפנק בארוחת גבינות מפנקת על טהרת מוצרי חלב העיזים האיכותיים שאנו מכינים במקום, בתוספת יין, קפה, ועוד. אנו מאמינים שאיכות היא קודם כל בריאות, ולכן כל המוצרים שלנו מפוסטרים, ללא חומרים משמרים, הגבינות מקבלות את הזמן הנדרש כדי לפתח טעמים משובחים, והמעדנייה שלנו מכילה סוגים רבים ומגוונים של מוצרים, כולם מתוצרת המחלבה.



בנוסף לחוויה הקולינרית, אנו מציעים גם מגוון של פעילויות חווייתיות דרכן תוכלו להיחשף לאורח חייהן של העיזים ולרזי ייצור הגבינות, כמו סדנאות להכנת גבינות ללקוחות פרטיים, תיירים, משפחות, קבוצות מאורגנות וצוותים של מקומות עבודה. הפעילות המבוקשת ביותר אצלנו היא הסדנה המעשית להכנת גבינה כפרית, בה כל משתתף לומד כיצד ניתן להכין גבינה בבית. 



פעילות אחרת, המבוקשת בקרב זוגות רומנטיים, החוגגים יום הולדת או יום נישואין, היא "חוויה זוגית": סדנה פרטית להכנת גבינה בתוספת ארוחת גבינות עיזים. לחובבי התחום המחפשים העמקה, מציעה המחלבה קורסים מקצועיים ומקום לרכישת ידע, חומרי גלם וכלים, הדרושים לייצור גבינות איכותיות בבית. 


הכניסה למחלבה
הכניסה למחלבה


מתי מומלץ להגיע? כל השנה!


מרכז המבקרים נעים ונוח לאירוח בכל עונה ומזג אוויר, ומציע כמה מתחמי ישיבה המשקיפים אל הנוף הכפרי הפתוח והפסטורלי.
קבוצות רבות, המגיעות מכל הארץ לטיול באזור שפלת יהודה ועמק האלה, בוחרות להתחיל את היום בעיזה פזיזה בארוחת בוקר כפרית עשירה, על בסיס גבינות העיזים מן המחלבה, ארוחה חלבית, ייחודית וטעימה.
בחודשי הקיץ ובחגים מתקיימות בעיזה פזיזה סדנאות להכנת גבינה המיועדות למשפחות וילדים, ופותחות אשנב לעולם המרתק של העיזים והחלב. זוהי הזדמנות נפלאה להכיר מקרוב את משק העיזים הקטן, כמו של פעם.. ולהציץ למחלבה המשפחתית של משפחת צבן.

המקום כשר למהדרין ומונגש לנכים. חנייה חינם ובשפע. במקום מעדניית גבינות וחנות בוטיק עם מוצרים מפנקים, כמו דבש, ריבות, זיתים ושמן זית, סבונים מחלב עיזים, קרייקרים איכותיים, יינות משובחים מהאזור, ועוד.

פתוח בימים א'-ו' (בשבת סגור) בין השעות 08:30-16:00, ולקניה במעדנייה עד 18:00. טלפון: 08-6102876.
אתר: www.izapzizadairy.com
WAZE: עיזה פזיזה מחלבת עיזים חנייה