מלבד השם וחליפות "האחים בלוז", ב"גברים בשחור: אינטרנשיונל" – הסרט החדש בסדרת סרטי "גברים בשחור", שעלה אצלנו בסוף השבוע – לא נשאר יותר מדי מהסדרה המקורית, שהתחילה לפני יותר מ־20 שנה בכיכובם של ויל סמית וטומי לי ג'ונס. השניים חזרו גם בשני סרטי ההמשך, וכמעט והשתתפו גם בסרט ההמשך השלישי, שלבסוף בוטל.



עתה – שבע שנים אחרי הפעם האחרונה שסמית וג'ונס הרכיבו משקפי בטלנים ויצאו להציל את העולם – הזיכיון חוזר עם ספין־אוף או ריבוט או משהו חדש עם שחקנים צעירים יותר. הפעם – כיאה ל־2019 – ה"גברים בשחור" אפילו אינם כולם גברים. לצוות מתגייסת סוכנת חדשה, שמגלמת השחקנית האמריקאית טסה תומפסון, המוכרת, בין היתר, מסדרות הטלוויזיה "ורוניקה מארס" ו"ווסטוורלד". כיאה לעולם המקדש את פוליטיקת הזהויות, תומפסון היא גם אישה וגם לא לבנה: אביה האפריקאי מפנמה הוא מארק אנתוני תומפסון מלהקת



Chocolate Genius, Inc, ואמה מחזיקה בשורשים אירופיים ומקסיקניים. כבר בטריילר אפשר לשמוע את טסה תומפסון מתלוננת באוזני הבוסית שלה אמה תומפסון – אין קשר משפחתי מן הסתם – על השם הלא עדכני ולא פמיניסטי "גברים בשחור". "אני עובדת על זה", עונה לה תומפסון.





באופן טבעי טסה תומפסון נשאלת לא מעט על דמות "האישה החזקה" שהיא מגלמת בסרט. "אני מוצאת שההגדרות של אישה חזקה או אישה בועטת הן די מחליאות", היא אמרה בראיון



ל־ET Canada. "בעיני דמות חזקה היא דמות רב־ממדית, ואני חושבת שבסרטים הוליוודיים למשך זמן כה רב היית רואה נשים שמרגישות חד־ממדיות. אז אני תמיד מחפשת דמויות שמרגישות אנושיות, שמרגישות כמו בנאדם שאנחנו מכירים, וזה מה שהופך דמות לחזקה. אני לא צריכה כל הזמן לכסח או לדעת מה לעשות או לדעת את כל התשובות. זה משעמם לגלם דמויות שתמיד פועלות מאותו המקום. אני רוצה לגלם כל מיני אנשים. אני רק רוצה שהם ירגישו כמו אנשים, לא כמו איזשהו רעיון של בן אדם".



השותף של טסה תומפסון בסרט החדש הוא החתיך האוסטרלי כריס המסוורת, המוכר כ"תור" – גיבור־על בלונדיני וארוך שיער מהעולם של מארוול קומיקס, שדמותו מבוססת על אל הרעם במיתולוגיה הנורדית, ואותו גילם בשורה של סרטי "תור" ו"הנוקמים". המסוורת כבר שיחק לצד טסה תומפסון ב"תור: ראגנארוק" ו"הנוקמים: סוף המשחק".



הסתכלות גלובלית


ואם המסוורת ותומפסון הם הסוכנים הצעירים, הרי שיש גם שני מבוגרים אחראים: אמה תומפסון חוזרת לתפקידה כסוכנת O, שאותה גילמה ב"גברים בשחור 3", ומשמשת כראש צוות MIB בארצות הברית, ואילו ליאם ניסן מצטרף לקאסט בתור ראש חברת MIB בממלכה המאוחדת. ואם הגברים בשחור כבר הוכיחו את יכולתם להגן על כדור הארץ מפני איומים חייזריים מבחוץ, בסרט החדש הם עומדים בפני האיום העולמי הגדול ביותר שעמו התמודדו עד כה: חפרפרת בתוך הארגון.



"אנחנו לחלוטין חלק מהיקום של הסרטים הקודמים, אלא שאנחנו לא נשארים רק בניו יורק, היכן שהתרחשו שלושת הסרטים הקודמים", אמר מפיק הסרט וולטר פארקר (שהפיק גם את שלושת הסרטים הקודמים) בראיון לקידום הסרט. "יש לנו הסתכלות גלובלית, סט דמויות חדשות, ואנחנו עוקבים אחרי המגויסת הטרייה לארגון הגברים בשחור, הידועה בשם הסוכנת M, בעודה לוקחת חלק במשימה המאתגרת ביותר שאיתה התמודד הארגון עד כה".


ויל סמית, טומי לי ג'ונס, "גברים בשחור" . יס
ויל סמית, טומי לי ג'ונס, "גברים בשחור" . יס


וגם אם "גברים בשחור: אינטרנשיונל" מביא ספין חדש על הסרטים המקוריים, כוכביו מחויבים להתרגש מהמסורת. "לבשנו את החליפות לראשונה במהלך מבחן המצלמה", סיפרה תומפסון הצעירה בראיון, "ואומנם כבר דיברנו על זה שאנחנו משתתפים בסרט ועשינו חזרות והכל, אבל ברגע שאתה לובש את החליפה ומרכיב את המשקפיים, זה הרגע שבו אתה אומר: וואו, אני בסרט של ‘גברים בשחור'".

המסוורת הוסיף: "אני לא ממש חשבתי על המורשת של ‘גברים בשחור' עד לרגע הזה. הייתי בן 14 כשהסרט הראשון יצא. זה די מגניב".