מרגיע את המחאה? הקרמלין הודיע כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, פיטר היום (חמישי) שני גנרלים במשטרה בעקבות מעורבותם בפרשת הכאתו ומעצרו של העיתונאי איוון גולונוב, שהציתו מחאה המונית במוסקבה. המשטרה הרוסית האשימה את גולונוב, שנחשף לחושף שחיתויות בצמרת הגבוהה במדינה, בעבירות סמים, אך ביצעה סיבוב פרסה נדיר כאשר הבינה לאילו ממדים תפח האירוע, שעורר הדים בכל העולם. רק אתמול, בהפגנות בעיר הבירה הרוסית, נעצרו 400 בני אדם. 

תומכיו של גולונוב טוענים, כזכור, כי המשטרה שתלה את הסמים שמצאה בדירתו וכי מדובר בהתנכרות של הממשל לעיתונאי בעקבות עבודתו. בהפגנה אמש קראו תומכיו של גולונוב להעניש את השוטרים שהיו מעורבים בהפללתו. בעקבות הסערה שעוררה הפרשה, הורידה המשטרה את האישומים בדבר סחר בסמים. 
 
ההפגנה במוסקבה. צילום: רויטרס

 

הרשויות קיוו כי שחרורו של גולונוב, שנעצר בשבוע שעבר והכחיש את כל המיוחס לו, יוביל לביטול המחאה שפרצה בעקבות האירועים, אולם תומכיו החליטו להמשיך עם המחאה וקיימו את ההפגנה בכל זאת, על אף שהמשטרה הזהירה אותם כי היה תהיה בלתי חוקית. 
עדים מסרו כי מעל אלף איש צעדו לאורך מרכז מוסקבה וקראו "רוסיה תהיה חופשית", ו-"רוסיה בלי פוטין". חלק מהמפגינים לבשו חולצות לבנות ועליהם כתוב "כולנו איוון גולונוב". "באנו להראות לרשויות שאנחנו מאוחדים", אמר אחד המפגינים, בן 24, "אנחנו דורשים שכל התיקים בהם אנשים יושבים עכשיו בכלא שלא כצדק ייבחנו עכשיו מחדש".