הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, הודיע היום (חמישי) כי תת-אלוף הדי זילברמן ימונה לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. תת-אלוף הדי זילברמן יחליף בתפקידו את תת-אלוף רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. מדובר צה"ל נמסר כי "המינוי יכנס לתוקף בחודשים הקרובים".



מנליס עצמו הגיב בטוויטר למינוי: "תא״ל הדי זילברמן הוא מפקד שדה וקצין מטה המעולה שבמעולים. אני שמח ונרגש שיצעיד את מערך הדוברות בשנים הבאות לאתגרים הבאים".



הדי נולד בשנת 1973 בפתח תקווה, והתגייס בשנת 1991 לקורס חובלים, ולאחר כשנה עבר לשרת בחיל התותחנים. בין היתר הוא תפקד כקצין אג"ם פיקוד צפון, מפקד עוצבת "עמוד האש", ראש חטיבת התכנון באגף התכנון ועוד. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול, נשוי ואב לשלושה.



המינוי מתפרסם כחודש לאחר הסערה שהעורר הפרסום על התכנון למנות את גיל מסינג לתפקיד. דבר המינוי הצפוי, הוא עורר סערה רבה, בין היתר מעצם העובדה שמסינג אינו אוחז בדרגה המתאימה לתפקיד - במילואים הוא הועלה לדרגת סרן. בין היתר, סגן הרמטכ"ל לשעבר, ומי שהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, האלוף במיל' יאיר גולן, ביקר בטוויטר את המינוי.

עוד פורסם כי מסינג שימש כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו. לאחר הפרסום הוא פנה לפרקליטות בבקשה להסרת החיסיון שהטילה בעניינו בנוגע להפעלתו כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו. פי שפורסם ב"הארץ", מסינג – אז בכיר בחברת שטראוס – ליווה את עד המדינה אמנון ליברמן למשימת הקלטה בתיק, ואף ביצע הקלטת סתר בעצמו.