רקטה פגעה הערב (חמישי) בבניין ישיבה בשדרות וגרמה לו נזק רב. לא היו נפגעים בנפש. רב הישיבה, שלמה בנימין, סיפר ל"חדשות 12": "קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה". הוא הוסיף: "עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית". לדבריו, בזמן פגיעת הרקטה למדו התלמידים את פרק כ"ג בתהילים, בו נכתב: "גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי שבטך ומשענתך המה ינחמני".
 
ישבנו ודיברנו ואז היה 'צבע אדום', ואז היה פיצוץ אדיר", סיפר תלמיד הישיבה שלום כחלון, "באותו רגע שנשכבנו על הרצפה אמרתי לעצמי בלב: 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד' - זו האמונה שלי, שזה מה שיציל אותי מהמקום הזה. שנייה אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, קצת עשן. הישיבה עשתה טוב שהיא מיגנה את המקום ממש טוב. אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה".


הדבר מתרחש לאחר שבמהלך הלילה, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", מסר דובר צה"ל.
 
מוקדם יותר הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, וזוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. תושבים באזור דיווחו כי נשמע פיצוץ במרחב. מדוברות אשכול נמסר כי אין נפילה בתוך ישוב וכי מתבצעות סריקות במרחב, ללא ממצאים. לא ידוע על נזק.

בלוני התבערה חזרו לעוטף עזה עם כמות גדלה והולכת של שריפות שהתרחשו בימים האחרונים כאשר רק ביומיים האחרונים התרחשו כ-15 שריפות ואתמול אף אותר פריט תבערה ביישוב באשכול, לאחר שתושבים דיווחו על שמיעת פיצוץ ורק במזל לא גרם לנפגעים בנפש או לנזק.

בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הודיע מתאם הפעולות בשטחים כי הוחלט אמש על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. כזכור, בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל, צומצם שלשום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים.