הסלמה בדרום: שדרות התעוררה הבוקר (שישי) ליום מתוח, לאחר שהרקטה שנורתה אמש לעבר העיר ופגעה בישיבת הסדר גרמה לבהלה והובילה לתקיפות של צה"ל ברצועת עזה. בהמשך היום, כמדי שישי, צפויה להתקיים הפגנת "צעדות השיבה", מה שעשוי להגביר עוד יותר את המתיחות ואת פוטנציאל ההסלמה. 



ברקע זה, שוחח ראש עיריית שדרות עם ניסים משעל ב-103FM וטען כי "המצב הנוכחי לא טוב לשדרות וגם לא למדינת ישראל. רק מבצע קרקעי נרחב בעזה ופעולה התקפית חזקה מאוד יוציאו אותנו מהמשוואה הזו ויביאו לנו תקופה ארוכה של שקט". 



לדבריו, "אני אומר את הדברים בצורה ברורה כבר למעלה משנה, גם לראש הממשלה, גם לשרים וגם לרמטכ"ל ולמפקדי צה"ל. אני אומר שהתפיסה אותה הוביל גדי איזנקוט כרמטכ"ל, לפיה יש למצות את הישגי צוק איתן ולהרוויח עוד שבועיים-שלושה של שקט, כבר לא עובדת. זה לא אומר שנשנה את ההתנהגות שלנו, שדרות מתפתחת ופורחת, אנו ממשיכים להביא אלפי תושבים והיא משגשגת, אבל בתוך הלב כואב לנו. הילדים סובלים, אנחנו סובלים".





"מפחדים שחיילים יפגעו", הוסיף דוידי, "אבל צה"ל נוסד כדי להגן על מדינת ישראל, כלומר, על תושביה ועל אזרחיה. לא ייתכן מצב בו אזרחים צריכים לקום כל בוקר ולבדוק מה יהיה איתם. המצב בו ילד קם בבוקר ולא יודע אם יהיה יום של מלחמה או של שקט הוא לא מוסרי ולא הוגן כלפינו. לכן אני אומר שהגיעה העת להבין, נגמרה מתיחת ההישגים מצוק איתן. המציאות הזו לא נכונה והיא בלתי אפשרית, הדבר הנכון הוא מבצע נרחב כמו בצוק איתן שיביא שנים של שקט". 



בסיום דבריו, אמר דוידי כי "אחרי המפגש עם הרמטכ"ל החדש, אביב כוכבי, אני מאוד אופטימי. אני חושב שמגיעה רוח חדשה לצה"ל ומתחושה אישית שלי הכוונה שלו הרבה יותר התקפית. אני גם אומר לראש הממשלה שאנחנו מאוד מבינים את השיקולים הגדולים וכל מה שמסביב, מבינים את המחיר, אך לא ילדים קטנים אמורים לשלם אותו. מי שצריך לעשות את העבודה הוא מי שהוכשר לכך, לכן יש לנו צבא. אנחנו אוהבים את החיילים, ילדינו הם חיילים, אבל ככה זה צריך להיות".