עיתון "אל אחבאר" הלבנוני טוען היום (שישי) כי ממשלת ישראל העבירה מסר לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה דרך קטאר, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, לפיו היא מחויבת ליישום הבנות הרגיעה, כולל הכנסת הכספים הקטאריים לרצועה ופתיחה מחדש של הים לדייגים עד לסוף השבוע הבא. עוד לטענת העיתון, הפלגים הסכימו לרגיעה וההפגנות היום על גדר הרצועה צפויות להיות "שקטות".



עוד נטען בעיתון, כי כבר ביום חמישי בבוקר העבירו המתווכים לפלגים התחייבות חדשה של ישראל להמשך הבנות הרגיעה, לאחר סבב של שיחות ומגעים בימים האחרונים, במהלכם איימו הפלגים הפלסטינים לשוב ולהשתמש ב"כלים קשים" נגד כוחות צה"ל - כולל השלכת מטענים, ניסיונות לחבל בגדר, חתירה לחיכוך ישיר ואמצעים נוספים. 

תקיפת יעדי חמאס ברצועה. צילום: דובר צה"ל


הפלגים הפלסטינים נענו כאמור בחיוב לבקשות המתווכים, על פי הדיווח, והחליטו כי גם היום, בדומה לשבועיים האחרונים, ההפגנות על הגדר המכונות "צעדות השיבה" יהיו רגועות במטרה "לתת הזדמנות האחרונה להצלחת המאמצים המצרים, הקטארים והבינלאומיים" - אולם לטענתם הדבר תלוי בתגובת כוחות הביטחון הישראליים למפגינים. 
 

כזכור, אמש שיגרו ארגוני הטרור ברצועה רקטה לעבר העיר שדרות, שפגעה בבניין ישיבת הסדר בעיר וגרמה לו נזק רב. לא היו נפגעים בנפש. רב הישיבה, שלמה בנימין, סיפר ל"חדשות 12": "קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה". הוא הוסיף: "עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית". לדבריו, בזמן פגיעת הרקטה למדו התלמידים את פרק כ"ג בתהילים, בו נכתב: "גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי שבטך ומשענתך המה ינחמני".

בתגובה לאירוע, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור ברצועה, בהם תשתיות במתחמים צבאיים ומתחם צבאי של הכוח הימי של החמאס. בדובר צה"ל הדגישו כי "נמשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל". על פי דיווחים פלסטיניים, אחד הטילים שנורו לא התפוצץ, ולא היו נפגעים בתקיפה המיוחסת. המטרות שנפגעו הן נקודות תצפית של הזרוע הצבאית של חמאס. הזרוע הצבאית של חמאס הורתה לפנות את כל בסיסי האימון והמוצבים הפעילים. דובר חמאס, חאזם קאסם אמר כי: "האיומים של הנהגת הכיבוש במטרה לאסוף קולות לקראת הבחירות - לא מפחידים את העם שלנו".